• Bart Deprez leidt Smitshoek naar de overwinning

• Vorige week werd de competitie afgetrapt uit bij ARC (1-1). Deze week stond de eerste thuiswedstrijd op programma tegen FC 's Gravenzande. Een tegenstander waar Smitshoek het traditiegetrouw niet gemakkelijk mee heeft.

De mannen van trainer Richard Middelkoop namen direct het initiatief en dwongen de bezoekers achteruit. Al na ruim 10 minuten resulteerde dit in gejuich. Bart Deprez kon de 1-0 binnenkoppen na goed voorbereidend werk van Jurien Reneita. De druk bleef richting het doel van 's Gravenzande, maar kon niet in doelpunten uitgedrukt worden. Na 20 minuten kreeg Smitshoek een tegenvaller te verwerken. Ahmet Akkoc moest het veld verlaten met een vervelende knieblessure. Voor hem kwam Yassin Ballah in het veld. Door wat verschuivingen kwam 's Gravenzande beter in de wedstrijd. Na een klein half uur spelen kreeg 's Gravenzande de uitgelezen mogelijkheid om terug te komen via een penalty. Deze werd echter gepakt door Stef Doedée. Kort daarna moest Doedée weer redding brengen toen Westhoff oog in oog met hem kwam. Nadat de bezoekers nog een paar kansen kregen was het toch Bart Deprez die wel wist te scoren. Na een goede actie van Ray Kroon pikte Bart Deprez de bal op, maakte hem vrij en schoot beheerst de bal in de hoek voor de 2-0.

Na de rust kwamen de Smitshoekers ongewijzigd het veld op in de shirts van Safex/ZPress. De wedstrijd ging gelijk op en voor beide ploegen waren er kansen. Vooral in het eerste kwartier na rust waren die voor de thuisploeg. Een inzet van Bart Deprez werd van de lijn gehaald en Jurien Reneita wist een lange bal van Darlison Gerardus niet voorbij keeper Jouvenaar te krijgen. Het bleef een aantrekkelijke wedstrijd met veel inzet van beide kanten. 's Gravenzande bleef vechten voor de uitsluitingstreffer, maar Smitshoek kreeg de grootste kansen. Achterin stond de ploeg van Middelkoop goed in de 2e helft en gaven ze weinig grote kansen weg. Na 84 minuten kwam Alex Rekondie in het veld voor Ray Kroon. Hij liet zich gelijk zien met een schot dat niet voldoende richting had. Kort voor tijd viel er nog een schitterend doelpunt. Bijna vanzelfsprekend was het weer Bart Deprez die dit keer een goede voorzet van Darlison Gerardus achter zijn standbeen langs binnen werkte en op die manier de eindstand van 3-0 op het bord zette. Hierna kwam alleen Haibe Abdi nog in het veld voor Leroy Resodihardjo.

De 3-0 overwinning was enigszins vertekend, maar Smitshoek pakt wel 3 kostbare punten en komt zo op 4 punten. Hiermee komen ze op een voorlopige 4e plaats.

Opstelling Smitshoek: Stef Doedée, Darlison Gerardus, Rutger van der Kleij, Leroy Resodihardjo (90. Haibe Abdi), Vincent Verbond, Ahmed Akkoc (20. Yassin Ballah), Stefano Gonsalves, Ray Kroon (84. Alex Rekondie), Jurien Reineta, Bart Deprez, Ryan van Dijk

Foto's: John van Neuren