• Dick

• Mijn naam is Dick Koen, 78 jaar oud en 53 jaar getrouwd met Diny. Samen hebben wij 2 kinderen, 2 kleinkinderen en een heel lieve hond. In september 1988 zijn wij in Smitshoek komen wonen en hier wonen we nu nog steeds.

Ergens in een december lang geleden lag er een blaadje op onze deurmat, waarin dringend werd gevraagd om vrijwilligers voor in de kantine van VV Smitshoek. De volgende dag ben ik langsgegaan, die zaterdag draaide ik mijn eerste dienst en meldde mij officieel aan. Voor mij een ideale en snelle manier om medebewoners uit de wijk te ontmoeten. Toendertijd stonden er ongeveer 250 huizen en het aantal leden lag rond de 260.

Wegens omstandigheden ben ik er na enkele jaren even tussenuit geweest en vervolgens werd ik teruggevraagd om toe te treden in een 7-koppige commissie. Dat heb ik toen gedaan en inmiddels ben ik ruim 27 jaar vrijwilliger bij de voetbalvereniging. Het allerleukste aan dit werk vind ik het omgaan met de verschillende mensen. Eén keer in de twee weken draai ik op donderdagavond een bardienst en daarnaast ben ik zo nu en dan op een zaterdagmiddag te vinden in de kantine. Daarnaast ben ik eigenlijk ook altijd aanwezig tijdens de pubquiz, het bedrijventoernooi en de klaverjasavonden én doe ik thuis wat werk als het maken van de uren- en prijslijsten, posters en andere dingen. Samen met Sandra Kok ben ik verantwoordelijk voor de inkoop van de kantine en de kans is groot dat je me vaker hebt gespot achter de bar: ik ben nu eenmaal heel slecht in ‘nee’ zeggen.

Een afzakkertje na een acht uur durende bardienst op zaterdag vind ik heerlijk. De kantine loopt dan langzaam leeg en ik heb op zo’n moment alle tijd om nog even na te genieten van de dag

• Kantineagenda