• Doelpuntrijk gelijkspel tussen Smitshoek en SC Feyenoord

• Smitshoek heeft eigen het Van Donge & De Roo afgesloten met een gelijkspel tegen competitiegenoot SC Feyenoord. In de eerste helft kwam de thuisclub op voorsprong vanaf de stip door Daniël Esajas. Niet vlak daarna kwamen de Rotterdammers langszij dankzij een geweldige volley van Khalid Rahli. Vlak voor rust was het opnieuw Smitshoek dat op 2-1 kwam door Daniël Esajas. Na de rust komt SC Feyenoord terug via Fanny Waandels. Smitshoek leek er met de winst vandoor te gaan toen opnieuw Daniël Esajas de 3-2 op het scorebord bracht en zijn hattrick compleet maakte. Aan de andere kant was het Elmer de Vries die met de 3-3 de eindstand bepaalde.

Na het debacle tegen Heerjansdam was er alles aan gelegen om tegen competitiegenoot, en tevens titelkandidaat, SC Feyenoord de krachten te meten. Smitshoek komt scherp uit de startblokken en al snel wordt Hermon Tekleab links in de zestienmeter gevloerd na een steekpass van Damian v/d Oever. Esajas, de topscorer van de voorbereiding, leeft van doelpunten en ramt de strafschop halfhoog achter de kansloze Van Leeuwen, 1-0. Het is een leuke eerste helft, waarin beide ploegen de aanval proberen te zoeken in een tactisch schaakspel. Fabrie moet voor Smitshoek reddend optreden op een afstandsschot van Martijn. Niet veel later is het een fraaie aanval van SC Feyenoord over de linkerkant die door nummer tien Khalid Rahli vanuit de lucht in de kruising wordt gejaagd, 1-1. Aan de andere kant is het Ray Kroon die wordt gelanceerd, zijn man uitkapt en oog heeft voor de geheel vrijstaande Daniël Esajas, die de bal vervolgens vakkundig achter de kansloze goalie schuift, 2-1. Op basis van het gedurfde spel is de 2-1 een puike ruststand voor de thuisclub.

In de tweede helft gaan de mannen van trainer De Koning op zoek naar de controle, maar lang kan het niet genieten van haar voorsprong. Ray Kroon wordt van de bal gezet en direct wordt Fanny Waandels in stelling gebracht die vanaf randje zestien de bal bekeken in de onderhoek schuift, 2-2. Nu is de oranjezwarte formatie weer aan zet en aan de oproep wordt snel gehoor gegeven. Een vrije trap van Luigi Bruins bereikt de opgekomen Damian van der Oever, die de bal goed terugtrekt op Daniël Esajas waarna hij met een mooie kap vakkundig zijn derde goal tegen de touwen schiet, 3-3. Vervolgens komen er nog twee kansen voor Ray Kroon, maar hij vindt twee keer doelman Van Leeuwen op zijn weg. Waar Smitshoek de wedstrijd lijkt te winnen, wordt het toch nog gelijk. Na een aanval over de linkerkant komt de bal bij Elmer de Vries die, wellicht met de bovenarm, de bal meeneemt en deze in de kruising achter Fabrie schiet, 3-3. Nino Urban is namens Smitshoek degene met de grootste kans voor het sluiten van de markt, maar de buitenspeler faalt oog-in-oog met de dappere Feyenoord keeper. Na 90 minuten spelen mag SC Feyenoord zich kronen tot winnaar van het Van Donge & De Roo Toernooi.

Aanstaande dinsdag oefent Smitshoek voor het laatst in Oud-Beijerland tegen SHO. Aanstaande zaterdag start de competitie met een lastige uitwedstrijd in het verre Veen. De wedstrijd tegen de plaatselijke Achilles vangt om 14:30 uur aan op Sportpark de Hanen Weide.

Opstelling Smitshoek:

Michael Fabrie, Elson Rosario do Almeida, Jochem v/d Biggelaar, Emilio Samsey, Damian v/d Oever; Luigi Bruins (70. Tom Brugman) , Hermon Tekleab, Joey Kleijn; Nino Urban (80. Allard Janssen), Daniël Esajas (70. Noah de Neijs), Ray Kroon (75. Bobby Vos)

• foto's: John van Neuren