• Een hart onder de riem

• De vrijwilligers van de VV Smitshoek doen wekelijks hun uiterste best om alles bij de club goed te laten verlopen. Iedereen wil lekker voetballen en plezier hebben, dat is logisch en daar is je club voor. Het huidige Corona beleid en de (RIVM) voorschriften voelen wij dan ook als een enorme ballast. Natuurlijk, we moeten daar nu mee leven, maar niemand is er blij mee.

Geen gebruik van de kleedkamers, beperkte toegang tot de kantine, oproepen om afstand te houden, we hebben er met z’n allen heel veel last van. Dat terwijl veel leden en vooral jongeren al zo beperkt worden in hun dagelijks leven. Uitgaan, evenementen en feesten, overal staat de rem op.

Het enige dat we bij Smitshoek binnen de huidige mogelijkheden kunnen doen is het voor iedereen zo plezierig mogelijk maken. Onze medewerkers doen echt hun best, terwijl ook zij soms ook hun twijfels hebben over wat er allemaal kan en moet. Menig vrijwilliger heeft zelf een gezin, is mantelzorger voor ouders of ervaart zelf gezondheidsrisico’s. Het is logisch dat sommigen het niet zien zitten om nu door te blijven gaan met hun werk voor Smitshoek. Ondanks alles staan de meesten toch paraat en daar kunnen we als vereniging best trots op zijn. Niet alleen trainers en begeleiders, de mensen van het secretariaat, scheidsrechters, maar vooral ook op de mensen van de schoonmaak, in de kantine en de keuken. Hoe sommigen er ook over denken, ze staan er toch maar. Een fraai staaltje betrokkenheid en inzet. Het is heus niet nodig om massaal te applaudisseren, maar positieve reacties en woorden van waardering zijn welkom.

Terug naar de realiteit. Met z’n allen in de kantine kan dus voorlopig niet meer. Wij gaan ervanuit dat in de buitenlucht minder risico bestaat op eventuele besmettingen van bezoekers. Daarom is het belangrijk om de bezoekers van het complex zoveel mogelijk te spreiden. Dus zorgen we ervoor dat er buiten verschillende verkooppunten beschikbaar en bemenst zijn. Dat is logisch, maar vooral tijdens guur weer zijn er onvoldoende plaatsen waar je kan schuilen of prettig een drankje kan nuttigen. Daarom wordt er nu gewerkt aan mogelijkheden om het aantal beschutte plekken uit te breiden. Daarover zo spoedig mogelijk meer.

Wij hopen de komende tijd goed door kunnen komen. Onze leden verdienen een vereniging die haar best doet voor de leden. We zijn ook heel blij dat er nauwelijks opzeggingen zijn, dat geeft wel aan dat de leden vertrouwen hebben in de club en dat iedereen graag bij de VV Smitshoek blijft komen. Zoals gezegd mogen we trots zijn op onze mensen. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat het goed blijft gaan, neem de RIVM/Corona-regels in acht en pas een beetje op elkaar en op jezelf.