• Grandioos weekend bij Smitshoek met Mideko bedrijventoernooi en Familiedag.

• In diverse media wordt soms erg overdreven als het gaat om hoe mooi bepaalde dingen zijn of welke bijzondere dingen er zijn gebeurd. Maar als iemand zou moeten beschrijven hoe het in het weekend van 14 & 15 juni 2019 is geweest bij de VV Smitshoek dan schieten woorden tekort. Het is echt niet overdreven, dit was een topweekend. Met geweldige activiteiten, gigantische inzet van ontzettend veel mensen, gezellige en actieve mensen prachtig weer, etc. Dit was een weekend zoals je dat bij Smitshoek mag verwachten, we behoren niet voor niets tot de beste verenigingen van ons land en waarschijnlijk het hele universum (of draven we nu een beetje door??)

Het begon al goed op de vrijdagavond met het Mideko Bedrijventoernooi. Het lijkt er bijna op dat het elk jaar weer beter en succesrijker wordt. Met 44 teams en dit keer Hoks bij de heren als winnaar na een finale tegen Infra Holland, waarin veel spelers uit Smitshoek 3. Bij de dames was FPS de sterkste na eveneens een spannende finale. Maar de hele organisatie was ongelofelijk met weer het schitterend ingerichte terrasplein met bar en de eettent, de mensen van de toernooiplanning (Johan, geweldig), de scheidsrechters, kantine, speaker en spin in het web Marcel (petje af) en wie al niet meer. Weer waren we gezegend met schitterend weer en leuke deelnemers. Er werd gedreven gespeeld en er viel nauwelijks een onvertogen woord. Na alle inspanningen werd er flink gefeest en met Wim Dalmee als zanger was succes verzekerd. Dus gingen de vele honderden bezoekers, zowel binnen als buiten was het bomvol, helemaal los. Er werd gedanst, gehost, gezongen en gedronken. Of wellicht in andere volgorde, maar hoe dan ook, allemaal met de g van gezellig. Een geweldig feest waarvan iedereen tegen 01.00 aan het eind van de rit geen genoeg van leek te krijgen. Een feest met een grote F, een toernooi dat weer een groot succes was.

En dan moeten we het natuurlijk hebben over de familiedag. Een heel spektakel terwijl bij de VV ook nog eens veel aandacht uitging naar de finales van nacompetities waarin zowel het 2e,3e als 4e moesten acteren voor promotie. Die van 3 en 4 vormen een apart verhaal, kijk maar op onze site. Jammer genoeg heeft het 2e het niet gehaald, het 3e gaat in ieder geval komend jaar wel een niveau hoger spelen.

Maar wat een ongelofelijk gebeuren, die familiedag met alles er op en aan. Wat een werk hebben al die mensen eraan gehad om alles mogelijk te maken. En met die mensen bedoelen we bijvoorbeeld de mensen van de supportersvereniging, Aaf Ebben, Arjan Sloof, maar ook Marcel vd Eijnden, Rob Horstink, Richard vd Linden, Karin van Schalm, Dick Koen, Naoual Boudich, Henk Ebben en noem ze maar op. Van bestuurders tot leiders en kantinemensen. Die tientallen mensen die hebben lopen sloven en tillen, schoonmaken, regelen, verkopen, organiseren. Met hart en ziel en tomeloze inzet voor de club en voor alle leden en vooral ook de jeugd. Wat heeft deze vereniging als het erom gaat een betrokken kader voor wie op dit soort momenten niets te veel is. Wat een kracht en drive zit er dan toch in onze club. Het is echt fantastisch.

En verder ook nog een dank aan A&M recycling en Intratuin voor het beschikbaar stellen van alle attributen voor de BBQ.

Natuurlijk waren er weer de wedstrijdjes tussen de kleineren en de moeders (die natuurlijk zoals altijd volledig weggespeeld worden) en tussen de groteren en de vaders (die vaak gewoon niet te fanatiek doen maar soms even moeten laten zien wat ze echt waard zijn). Er was een loterij, we hadden op het hoofdveld Soufiane Touzani met een demonstratie freestyle voetballen. Een hele menigte van alle leeftijden genoot van zijn balkunsten. Soufiane liep ook mee met de sponsorloop waarvan de opbrengsten beschikbaar worden gesteld voor de renovatie van de kantine (waar nog voor nog gedoneerd kan worden via de crowdfunding whydonate huiskamer van Smitshoek). Natuurlijk was het stralende weer een cadeautje voor iedereen en dat alleen al maakte het een toffe dag. Maar de muziek, het gezellig samenzijn, de huldiging van kampioensteams, het hoorde er allemaal bij en maakte het tot een onvergetelijke dag. Het enige smetje was dat het prachtige lied van de meiden van Smitshoek niet gedraaid kon worden vanwege technische probleempjes. Maar dat lied zal snel via een link op de website te bewonderen zijn en zal zeker in de toekomst nog vaak te horen zijn. Net als het Smitshoek Bovenaan, dat aan het eind van de dag door de aanwezigen nog massaal en uitbundig werd meegezongen op het terras.

Het is absoluut niet overdreven, het was een topweekend en een kroon op het seizoen van onze prachtige club.

Al sinds de jaren 60, gelegen aan de dijk

Door wilskracht en met veel vernuft, nu echt een voetbalrijk

Het staat er als een rots, Smitshoek is onze trots

Smitshoek Bovenaan

Dat is waar wij voor gaan

We hebben een Wereldclub

Smitshoek Bovenaan

Nogmaals vanaf deze plek dank aan iedereen die zich heeft ingespannen om er zo’n mooi weekend van te maken.

MvdE/AK