• Handhaving Corona richtlijnen kantine

• Net als overal om ons heen zijn ook bij de VV Smitshoek maatregelen getroffen om ons te beschermen tegen de verspreiding van Corona. Het is ongelofelijk vervelend dat kleedkamers niet zomaar meer kunnen worden gebruikt en dat er overal looproutes zijn aangebracht.

We willen er niet omheen draaien dat het noodzakelijk toepassen van die richtlijnen ons voor een duivels dilemma stelt. Vooral als het gaat om het verblijf in de kantine. De gezelligheid waar we allemaal graag van genieten in onze prachtige ‘huiskamer’ zal voorlopig ver te zoeken zijn. Dicht bij elkaar, samenzang, het kan nu gewoon niet. En het is niet alleen de sfeer die anders zal zijn, want het scheelt ons als vereniging ook gewoon veel geld dat we eigenlijk gezien alle kosten die we hebben niet kunnen missen.

Maar we kunnen gewoon niet anders. Ook uit bescherming van onze vrijwilligers, die even goed recht hebben op een veilige werkplek. Dus willen wij ook via deze weg iedereen op het hart drukken om niet eigenwijs te doen en mee te werken. Er mogen binnen maximaal 100 personen verblijven en alleen op voldoende onderlinge afstand. In het geval dat daar niet aan wordt voldaan zullen eerst individuele waarschuwingen worden gegeven en vervolgens algemene oproepen worden gedaan. Als dat nog niet werkt zal In het uiterste geval de kantine worden gesloten.

Blijf als het even kan zoveel mogelijk buiten. Op het terras en het horecaplein is veel ruimte en we weten ook dat risico’s op besmetting in de buitenlucht veel lager zijn dan binnen.

Hou je zoveel mogelijk aan de bekende voorschriften:

• Blijf bij (ook milde) gezondheidsklachten weg;
    • Hou 1,5 meter afstand;
    • Reinig je handen (na contact met anderen)
    • Gebruik de aangegeven looprichtingen
    • Volg de instructies van onze mensen en bestuurder op

Wij en onze vrijwilligers willen er alles aan doen om mogelijkheden te bieden zodat er bij ons kan worden gevoetbald en mensen zich kunnen vermaken. Iedereen snakt naar voetbalplezier en gezelligheid. Maar we moeten ons gewoon houden aan de richtlijnen van de overheid en sportbonden. Dat is niet vrijblijvend want er staan forse boetes op overtredingen en het is denkbaar dat verenigingen worden gedwongen om te stoppen met hun activiteiten. Ook dat risico kunnen en willen wij gewoon niet nemen.

We zitten allemaal in dit schuitje en we zijn als vereniging allemaal verantwoordelijk. Het is zeker niet alleen het ‘probleem’ van ons kader en bestuur. Personen die zich hier willens en wetens niet aan houden zullen van ons complex worden geweerd.

Alleen samen kunnen we dit aan.