• In Memoriam

• Jeffrey de Jong, 11 augustus 1970 – 31 december 2021

Tot onze ontsteltenis hebben wij vernomen dat Jeff de Jong is overleden. Jeff heeft van augustus 1996 tot juni 2017 in diverse teams bij Smitshoek gevoetbald. Velen van ons kennen hem als teamlid, van trainingen of gewoon als een toffe, gezellige en hulpvaardige Smitshoeker. Een man waar altijd op kon worden gebouwd en die altijd van de partij was als hij een bijdrage kon leveren. Hij was kleinzoon en neef van oer Smitshoekers Willem en Theo.

Jeff werkte in de havensector en vanwege zijn ploegendiensten was het soms lastig om zijn wedstrijden te kunnen spelen. Maar hij wist er meestal een oplossing voor te vinden, want actief voetballen was zijn lust en leven. Waarbij zijn kinderen, toen die nog jong waren, ook altijd hun pa vergezelden. Jeff was een echte spits. Als je hem zou typeren zou je kunnen zeggen dat hij de Alan Shearer van Smitshoek was (hij had er ook wat van weg). Altijd scherp in de voorhoede en een plaag voor de verdedigers van de tegenstander. Hij was snel, had een goed schot en kon ook goed koppen.

Na zijn verhuizing naar Spijkenisse en samenwonen met Daphne, waarmee hij in september 2021 nog in het huwelijk is getreden, heeft Jeff nog enkele jaren bij Spijkenisse gevoetbald. Maar in zijn hart bleef hij Smitshoeker en hij volgde zijn oude teams nog op de voet.

Jeff leed al enige jaren aan een ernstige ziekte, waarvoor hij al een aantal malen intensief is behandeld. Het leek er dan op dat hij die ziekte had overwonnen, maar na verloop van tijd stak die toch opnieuw de kop op. Een nieuwe opleving eind vorig jaar werd hem uiteindelijk fataal, hoewel Jeff tot het eind bleef strijden en zijn omgeving bleef inspireren. Ook bleef hij zijn eigen situatie relativeren met zijn bekende humor en rake opmerkingen.

Wij wensen zijn lieve vrouw Daphne, zijn kinderen Joey, Rowin en Jill, zijn (bonus) kinderen Rico en Isabella (met vriend Guillermo) en alle verdere familie en vrienden veel sterkte toe bij de verwerking van dit enorme verlies. Jeff was een fijne man en hij heeft veel betekend voor velen. Smitshoek zal hem nooit vergeten, hij was een van ons.

Namens het bestuur en leden van de VV Smitshoek

Ad Kooimans (geruime tijd collega spits/ mede teamlid)

PS Zoals op de rouwkaart is gemeld wordt op maandag 10 januari aanstaande om 13.30 afscheid genomen van Jeff in het crematorium “Hoeksche Waard. Vanwege de Corona maatregelen is voor belangstellenden slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Maar de plechtigheid kan via Livestream worden gevolgd via:

www.liveuitzendigen.nl code 865F2619