• JO10-1,2,3 op kamp!

• Afgelopen weekend was het zover. Omdat het officiële Smitshoek kamp geen doorgang kon vinden, besloten een aantal ouders onderling een kamp te organiseren voor de JO10 selectie. En daardoor hadden de kinderen gelijk een hele leuke afsluiter van het voetbalseizoen!

Zaterdagochtend stonden er natuurlijk nog competitiewedstrijden op het programma. Na deze wedstrijden was het snel omkleden en op naar camping Polderland s’-Gravendeel. Daar waren intussen de tipitenten opgezet. Na het inrichten van de tenten en een lekkere lunch, vermaakten de jongens en meiden zich prima met o.a. gaten schieten, voetballen, stormbaan, flessenvoetbal, tafelvoetbal en de trampoline.

Een kamp is natuurlijk niet compleet zonder dropping! Om 17.00 uur stond de GPS tocht op het programma. Met een gevulde knapzak werden ze in kleine groepjes gedropt. Iedereen heeft de weg naar de camping weer terug kunnen vinden, waar intussen de BBQ was aangestoken.

Gelukkig liet de regen en het onweer nog even op zich wachten en werden er na de BBQ nog heerlijke marshmallows geroosterd boven het kampvuur.

Bij het vallen van de eerste druppels even tandenpoetsen en daarna snel de tenten in. Gelukkig waren de tipitenten, waar de kinderen in sliepen (voor zover er sprake was van slapen), goed bestand tegen de heftige stortbuien en het onweer. Iets wat niet opging voor sommige tentjes van de begeleiding die daardoor genoodzaakt waren de overgebleven nachtelijke uurtjes in de auto door te brengen. Maar dat kon de pret natuurlijk niet drukken.

In de vroege ochtend scheen de zon weer en maakten we alles gereed voor het ontbijt. Na het ontbijt even vrije tijd waarbij de kinderen, uitgeput op de trampoline, nog even de kampavonturen met elkaar doornamen. Daarna was het tijd om weer de spullen in te pakken en werden de kinderen moe maar voldaan opgehaald door de ouders.

We hebben als begeleiding enorm genoten. Wat een fantastische groep jongens en meiden zo bij elkaar. Ze hebben met z’n allen er een onvergetelijk kamp van gemaakt! Mede door hun enthousiasme was deze afsluiter van het seizoen een groot succes!