• JO15-3: Wint Poule A van het JO15 Pinkstertoernooi met overtuiging

• Maandagmiddag 10 Juni stond het Pinkstertoernooi thuis bij Smitshoek op het programma. Smitshoek JO15-3 was vrijwel compleet aanwezig met Bojan, Corné, Diego, Enzo, Gavin, Jasper, Jim, Luuk, Matthijs, Quinten, Robbin, Tygo, Wessel. Alleen Rocco kon niet meedoen vanwege een blessure. Smitshoek JO15-3 was ingedeeld in Poule A die bestond uit:

Smitshoek JO15-2

Smitshoek JO15-3

Xerxes JO15-1

Xerxes JO15-2

Neptunus JO15-1

De eerste wedstrijd tegen Xerxes JO15-1 werd door Smitshoek JO15-3 gecontroleerd gespeeld, en de voorhoede had vandaag het vizier op scherp. Al snel stond het 2-0 en werd uiteindelijk redelijk eenvoudig met 2-1 gewonnen.

In de tweede wedstrijd tegen Neptunus JO15-1 keek JO15-3 eerst tegen een achterstand aan, maar wist zich knap terug te knokken naar 1-1. Vlak voor tijd stopte Tygo een penalty waarmee 1-1 ook de eindstand was.

Vervolgens werd met 1-0 van Xerxes JO15-2 gewonnen en stond JO15-3 bovenaan in de poule.

De laatste wedstrijd was de 'grande finale' tegen Smitshoek JO15-2. De jongens van beide teams hadden hier al lang naar uitgekeken met de nodige onderlinge rivaliteit. Smitshoek JO15-2 probeerde wel te voetballen maar kwam er niet aan te pas op het middenveld en kon in de aanval ook geen vuist maken tegen de verdediging van JO15-3. Smitshoek JO15-3 was duidelijk de bovenliggende partij en kreeg de nodige kansen, maar er werd steeds iets te gehaast geschoten. De verlossende treffer viel vlak voor het eind uit schitterend samenspel waarbij de rust eindelijk werd bewaard, en de bal tot 2 keer toe werd afgelegd voordat de terechte 1-0 binnen geschoten werd.

Smitshoek JO15-3 werd daarmee ongeslagen KAMPIOEN!