• Laatste training en afscheid van Richard Middelkoop

• Afgelopen dinsdagavond werd na zijn laatste training van de selectie van de VV Smitshoek afscheid genomen van Richard Middelkoop. Dat moest logischerwijs vanwege alle Covid 19 maatregelen op een bescheiden en gepaste wijze gebeuren. Desalniettemin waren er verschillende club vertegenwoordigers en bestuursleden aanwezig om Richard op gepaste wijze uit te zwaaien. Overigens was het niet alleen het officiële afscheid van de trainer, maar ook van de spelers Rutger van der Kleij, Nick Meyboom, Bart Deprez, Oscar Roos en Stefano Concalves, assistent Martin Schouten, teammanager Dave (Pinas) Sietaram en fysio Ellen Kleykamp.

Voorzitter Simon Kelder bedankte Richard voor zijn inzet en complimenteerde hem met het feit dat hij zijn team ondanks zware concurrentie in de afgelopen jaren toch heeft weten te behouden in de Hoofdklasse en met ook nog eens een goede klassering in de subtop. Uiteraard werden de anderen ook zeer bedankt voor hun betrokkenheid en inzet. Namens de VV werden aan iedereen shirts en bloemen uitgereikt.

Richard, die nu vertrekt naar FC ’s-Gravenzande, gaf aan dat hij met een heel goed gevoel terugkijkt op zijn periode bij de VV Smitshoek. “Ik heb hier echt met een fijne groep en met een gedreven staf gewerkt. Natuurlijk zal ik hier nog geregeld blijven komen, ik woon in de buurt en mijn jongens spelen hier, in die zin zie ik dit niet als een echt afscheid. Wie weet komt het er ooit weer van om bij deze fijne club weer wat te gaan doen. Maar dat zal niet gebeuren als oefenmeester van het 1e, ik zou dan eerder denken aan een technische functie rond de jeugd”. Aanvoerder Rutger van der Kleij nam namens de spelersgroep even de gelegenheid om de trainer te danken voor de goede samenwerking. Zoals eerdere vermeld gaat Rutger Smitshoek ook verlaten: ‘Ik had al een beetje twijfel of ik op dit niveau door zou willen gaan. Maar in deze Corona periode heb ik ervaren hoe fijn het is om meer tijd door te kunnen brengen met mijn gezin. Dus heb ik ervoor gekozen om gewoon in mijn eigen dorp op een bescheiden niveau te gaan spelen. Dat scheelt me veel reistijd en dan worden mijn lijf en leden ook wat minder belast. Dat is echt nu beter voor mij’. Hij dankte Richard namens het team voor zijn werk.“ Rutger dankte de trainer voor de samenwerking. “We hebben het met elkaar prima gedaan en we kunnen met trots terugkijken op een succesvolle periode”. Hij overhandigde namens de spelers de trainer met een kwinkslag een pak met zijn lievelingsdrank, Chocomel. Maar daarbij een fraai gevuld pakket met allerlei hapjes en drankjes. Een beetje symbolisch voor de samenstelling van de spelersgroep, heel divers maar wel samen een team.

Het was een gezellig maar gepast gebeuren. De VV Smitshoek dankt Richard Middelkoop voor zijn werk en wij wensen hem veel succes in het Westland en alle anderen bij wat ze hierna gaan doen.