• Luigi Bruins kiest voor vv Smitshoek.

• Na het vorig jaar contracteren van Jack vd Berg zijn we er opnieuw in geslaagd iemand aan te trekken die zijn sporen in het voetbal ruimschoots heeft verdiend.

We zijn verheugd en trots dat we met de huidige speler van SBV.Excelsior tw. Luigi Bruins( 34 jr) een overeenkomst hebben kunnen afsluiten voor een periode van in principe drie jaar. Luigi is één van de grootste talenten die is voort gekomen uit de jeugd van eerdergenoemde betaald voetbalclub. In het seizoen 2004/2005 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal van de Kralingers waar onze huidige voorzitter toen Algemeen Directeur was. In 2007 maakte Luigi de overstap naar Feyenoord om vervolgens vier jaar in Rotterdam –Zuid te spelen. Daarna was Red Bull Salzburg zijn volgende club en via een uitstapje naar OGC Nice kwam hij in 2014 weer terug bij zijn oude club in Kralingen.

Luigi speelde in 2007 de finale met Jong Oranje dat de Europese titel won.

Uiteraard is Luigi een geweldige aanwinst voor ons eerste elftal. Naast het voetballen zal Luigi echter veel meer gaan betekenen voor onze club. Hij zal ook diverse activiteiten voor met name onze jeugdspelers gaan organiseren. Verder zal hij , gezien zijn kwaliteiten en ervaring, van grote betekenis zijn voor onze jeugdspelers die deel gaan uitmaken van onze senioren selectie.

Uit de vele aanbiedingen die Luigi kreeg koos hij voor onze club; “ Ik ben een gevoelsmens en al meteen maakte Smitshoek op mij een prima indruk. Simon ken ik al heel lang en ook de gesprekken met diverse mensen van de club waaronder Manfred Dekkers en Michel de Kok gaven mij een goed gevoel. Verder is voor mij heel belangrijk dat ik naast het voetballen een aantal activiteiten met de jeugd kan gaan opzetten. Dat ik dat gedurende een langere periode kan gaan doen was ook een wens.”

Bestuurslid Manfred Dekkers is heel blij dat de gesprekken met Luigi een positieve afloop hadden.; “ Het is voor Smitshoek een geweldige opsteker dat we zo’n talentvolle en ervaren speler hebben kunnen aantrekken. Ik ben er van overtuigd dat Luigi ook als persoon prima bij onze club past. Prettige bijkomstigheid is dat Luigi sinds kort vlak bij ons Sportpark is komen wonen met zijn gezin. De mensen die zich binnen onze club hebben ingezet om hem aan ons te binden ben ik zeer dankbaar.”

We heten Luigi Bruins vanaf deze plaats hartelijk welkom en wensen hem een plezierige en succesvolle periode toe bij onze vereniging.

Het Bestuur.