• Meer samenhang bij Smitshoek

• In de zestig jaar van bestaan van de VV Smitshoek heeft onze club een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Maar de groei heeft ook geleid tot het ontstaan van vrij zelfstandig opererende ‘entiteiten’ binnen de VV met eigen besturen en huisstijlen. Zoals de Supportersvereniging, de Businessclub, de Stichting Voetbalontwikkeling Smitshoek etc. Die zich allemaal op hun eigen manier profileren met vormgeving en logo’s. Daar is op zich niets mis mee, maar is voor de uitstraling naar de buitenwereld toch een beetje vreemd. Het is toch veel logischer om je als Smitshoek op een vergelijkbare wijze te presenteren.

Dat was de aanleiding voor bestuurder Marcel van den Eijnden, verantwoordelijk voor Commerciële Zaken en Communicatie, om met vertegenwoordigers van de diverse geledingen in gesprek te gaan. Doel was om te bezien of het wenselijk zou zijn om tot meer eenheid en samenhang te komen. Aangezien snel bleek dat Marcel een goede snaar raakte en iedereen wel behoefte had meer eenduidigheid en herkenbaarheid. Op basis daarvan is het communicatiebureau GaGa Republic van Businessclublid Bart Deckers gevraagd om ons hierbij te ondersteunen. Dat was niet tegen dovemans-oren gezegd want Bart heeft een groot Smitshoek hart en hij heeft dan ook gezorgd voor een passende oplossing.

Natuurlijk gaat het hierbij niet alleen om iets symbolisch. Want het gaat er uiteindelijk om dat iedereen opereert vanuit dezelfde gedacht: het gaat om de VV Smitshoek. Dus moet er eenheid worden uitgestraald, te beginnen met het Logo dat door iedereen op dezelfde wijze wordt gebruikt.

Dus had de kop van deze tekst ook kunnen zijn: Met blijdschap geven wij kennis van …….. In dit geval dus het nieuwe of eigenlijk oorspronkelijke logo in een nieuw jasje. Waarmee alle geledingen van Smitshoek op dezelfde wijze naar buiten kunnen treden.

Het is misschien ook wel een uitdrukking van waar we in dit lustrumjaar – 60 Jaar Smitshoek – eigenlijk een beetje naar op zoek waren. Iets wat ons weer een beetje terugbrengt naar de beginjaren van de club. Toen alles nog een beetje te overzien was en iedereen hetzelfde nastreefde. We zijn weer een beetje terug naar af en daar is uit het oogpunt van ‘meer samenhang bij Smitshoek’ helemaal niks mis mee.

De redactie