• Meiden van Smitshoek nemen eigen lied op.

• Gisteravond vond in de tot opname studio omgetoverde businessruimte van de VV Smitshoek een bijzondere happening plaats. Met een groep van ca 25 meiden uit verschillende meisjesteams van Smitshoek werd een eigen lied opgenomen: De Meiden van Smitshoek. Dit op initiatief van bestuurder Ad Kooimans die ook het lied heeft gecomponeerd en leider van VR1 Vincent Roderkerken.

Doel was vooral om het meidenvoetbal eens op een bijzondere wijze op de kaart te zetten. Sportief gezien zit het allemaal wel goed, want de teams doen het best aardig en komende zaterdag kan de groep MO 13-1 zelfs kampioen worden. Maar het is leuk om ze nu eens op een andere manier in het licht te zetten en om ook hun sponsors te bedanken. Vooral Safex, de Certificatie en Inspectie Instelling uit Ridderkerk die veel voor het meidenvoetbal in Smitshoek heeft betekend. Het was ook een actie waar binnen de vereniging en vooral de meiden zelf veel waardering voor bestaat. Want zingen hoort ook echt bij het voetballen en met elkaar een lied ten gehore brengen brengt ook bijzondere emoties en krachten los.

De deelnemende meiden vonden het ook echt prachtig. Er werd in de weken voorafgaand aan de opname ook heel serieus en intensief geoefend. En dat is maar goed ook zegt opname leider en tevens voorzitter van popkoor Zinge! Oscar Groenewout, zelf al vele jaren spelend lid van Smitshoek. "Want zingen doe je met je stembanden en dat zijn spieren die je ook goed moet oefenen om tot goede zangprestaties te komen. Zingen is gewoon ook een sport". Popkoor Zinge! uit Hendrik Ido Ambacht verzorgde de technische kant van de opname. Maar zij bewerkstelligden er met een zeer begeesterde zangcoach Dennis vd Vegt en zangtalenten Linsey Fitsch en Keighleih Tienens, die ook de oefenopname hadden ingezongen, voor dat het resultaat er uiteindelijk ook mocht wezen. In een bijna 3 uur durende sessie werd toegewerkt naar een geweldig eindresultaat van een lekker swingend lied met een leuke beat en een gave videoclip. Die zal straks via allerlei media te bewonderen en te beluisteren zijn.

Het nummer en de videoclip zullen worden gepresenteerd tijdens het meidentoernooi op 1 juni aanstaande en de familiedag waarmee het seizoen wordt afgesloten. Het meidenvoetbal staat bij Smitshoek helemaal op de kaart en nu dus ook met een eigen supergaaf lied.

PS Wil je ook zingen in een popkoor en je zangtalenten onder professionele leiding verder ontwikkelen, neem dan contact op via info@zinge.nl