• MO15-1 klopt koploper hoofdklasse!

• Wat een geweldig voetbalweer was het zaterdag. Frisse temperatuur met een mooie zon.

Onze MO15-1 treedt aan tegen de koploper in de hoofdklasse, Forum Sport uit Voorburg. De wedstrijd begint en gaat gelijk op. Smitshoek doet niet onder voor de koploper. Forum zoekt al gauw de afstandsschoten en scoort ook de 1-0. Balen voor onze meiden maar smitshoek herpakt zich en creëert meerdere kansen. Bij één aanval komt de bal voor de voeten van Maura en schiet hard in 1-1. Het spel blijft gelijk opgaan. Beide teams krijgen kansen. Voor de toeschouwers is het een spannende wedstrijd. Dan is het toch Forum dat scoort voor de rust 2-1.

In de rust beseffen de meiden dat ze niet onderdoen en dat er meer te halen is. En dat blijkt in de tweede helft. Smitshoek overtreft Forum en zet continue druk op hun doel. Het spel beweegt zich maar één kant op, richting het doel van Forum. De meiden worden al snel beloond met de 2-2 via een geweldige kopbal van Tess uit een hoekschop van Anniek. Daarna wederom Maura die binnen de 16 meter hard uithaalt 2-3. Forum heeft nog een uitbraak maar keeper Julia houdt het doel schoon. Aan het eind nog een corner voor Smitshoek, wordt weg gewerkt maar geblokt door Siena en haalt uit in de lange hoek 2-4.

Een terechte overwinning voor MO15-1 en complimenten voor het gehele team. Volgende week alweer de laatste wedstrijd voor de meiden uit tegen Berkel.

Langs de lijn,
    S. U. Porter