• MO15-1 pakt koppositie in Hoofdklasse

• Beste mensen, u heeft uw vaste verslaggever even moeten missen. Na de winterstop is onze MO15-1 alweer 3 wedstrijden onderweg in de Hoofdklasse.

De eerste wedstrijd tegen nieuwkomer Haastrecht hebben de meiden 90% balbezit gehad maar helaas niet kunnen scoren; een 0-0 gelijkspel. Daarna een verdiende overwinning bij Berkel, 1-3. En vandaag de thuiswedstrijd tegen PPSC uit Schiedam.

Mooi weer om te voetballen maar wel een toenemende wind die het ons beide lastig maakt.

Het is vrij snel duidelijk dat PPSC ook fysiek de wedstrijd aangaat. De meiden laten zich niet intimideren en gaan de strijd aan. Smitshoek komt moeilijk in hun spel. Er wordt onrustig gevoetbald aan beide kanten. Dan toch een aanval van PPSC waarbij onze keeper te laat is en Smitshoek op achterstand komt.

De meiden schakelen snel om en bij de eerste de beste aanval laten zij zien hoe het moet. Marith heeft ruimte om te schieten en scoort de 1-1. Na de rust komt Smitshoek beter in het spel. De bal wordt rond gespeeld waardoor de wind geen invloed heeft. Anniek is doorgeschoven en dat zal PPSC weten. Hanae geeft de bal diep op Anniek, zij creëert ruimte en kan van buiten de 16 meter de 2-1 aantekenen. Smitshoek krijgt nog enkele aanvallen en even later is het weer Anniek die vanuit een onmogelijke positie toch de bal in het doel krijgt, 3-1.

PPSC ziet het verlies aankomen en laat helaas de frustratie in het veld zien.

Onze meiden pakken terecht weer 3 punten en zijn met 2 verliespunten nu koploper in de Hoofdklasse.

Voor u langs de lijn,

S.U.Porter