• MO15-1 strijd naar 1-1

• Na een vrij weekend hadden de meiden van 15-1 er weer veel zin in. Vandaag is FC Oegstgeest de tegenstander op een nat (trainings)veld 7. Het is voor de trainers improviseren vanwege drie afwezige verdedigers.

Al snel wordt duidelijk dat Oegstgeest een sterk voetballend team is. Toch komen ze niet door de verdediging en ook Smitshoek krijgt zijn kansen. Zo pakt hun keeper een terugspeelbal en krijgt Smitshoek een vrije trap op de 16 meter. Een grote kans maar helaas niet benut. De teams gaan gelijk op en voor de toeschouwers is het een aantrekkelijke wedstrijd. Er wordt door beide teams voor elke bal gestreden. Met 0-0 gaan de teams de kleedkamer opzoeken. Helaas moet bij Smitshoek Lieke uitvallen en neemt Mare de positie achterin over.
    De wedstrijd wordt door beide teams weer met dezelfde strijd opgepakt. Zo heeft achterin Tess haar eigen strijd met de spits maar is haar iedere keer de baas. Dan stuurt Anniek de bal diep op Zoe. Zij snijdt de 16 in naar de goal en scoort in de korte hoek, 1-0 Smitshoek.

Nog 20 min te spelen. Het lukt Oegstgeest niet om een aanval dichtbij onze keeper te krijgen. Het gevoel is dat Smitshoek de 3 punten gaat pakken. Maar met een afstandsschot waar onze keeper niet bij kan scoren zij de 1-1. Dat is balen! Tegen het einde nog een grote kans voor Gwen maar helaas is hun keeper er snel bij. Ook Oegstgeest weet uit enkele corners niet te scoren en de wedstrijd eindigt in 1-1.
    Een groot compliment aan MO15-1 voor hun strijd in deze spannende wedstrijd.
    Volgende week een oefenwedstrijd voor de meiden tegen IFC.

Langs de lijn,
    S. U. Porter