• MO15-1 werkt aan doelsaldo

• Het was een rustige zaterdag op het sportpark van Smitshoek. Een gepland inhaalweekend van de KNVB maar met dit zachte weer is er weinig in te halen. Gelukkig hadden onze meiden van MO15-1 wel een competitiewedstrijd. Tegenstander is SV Nieuwkoop, nieuw in de Hoofdklasse en momenteel nog onderaan. Daarnaast de oude vereniging van één van de trainers dus een extra leuke ontmoeting.

De wedstrijd begint en eerste aanval is voor Smitshoek. Maar Nieuwkoop heeft ook sterke voetballers en komt af en toe gevaarlijk door. Keeper Julia redt op een mooi afstandsschot. Dan is het toch Smitshoek dat de score opent via Hanae, 1-0 Smitshoek gaat op zoek naar meer maar de goal valt voor Nieuwkoop. Een diepe bal, niet goed onderschept door Smitshoek en de spits maakt de gelijkmaker, 1-1. De meiden van Smitshoek herpakken zicht en nog voor het rustsignaal scoort Anniek de 2-1.

Na rust zal Nieuwkoop zeker op zoek gaan naar de snelle aansluitingstreffer maar al na 2 minuten scoort Sienna de 3-1. Nieuwkoop scoort de 3-2 maar wordt afgevlagd wegens buitenspel al dacht de scheidsrechter daar eerst anders over. (VAR momentje) Smitshoek scoort ook de 4-1 via Anniek en er lijkt iets te breken bij Nieuwkoop.

De score loopt daarna op naar 8-1 via Lisa, Gwen, Anniek en Hanae.

De laatste goal van Anniek moet wel even vermeld worden. Van buiten het strafschopgebied bij de cornervlag schiet zij op doel en “a la Van Basten 1988”, belandt de bal in de verre hoek. Helaas is deze goal niet gefilmd maar wat een schot!!

De concurrentie heeft punten verloren en de meiden van Smitshoek gaan als koploper de vakantie in met de minste verliespunten.

Fijne vakantie, meiden!

Voor u langs de lijn,