• MO15-1 wint in laatste minuut

• Een mooi fiche voor onze meiden van MO15-1; uit tegen de winterkampioen Nieuwerkerk.
    Enkele maanden geleden nog een verlies voor Smitshoek.

Wat wordt het vandaag?

Onze meiden starten goed met goed positiespel en enkele aanvallen. Nieuwerkerk heeft een sterke aanvalstrio maar onze verdediging staat goed. Dan in een aanval valt de bal voor de voeten van Aimy en schiet de bal in de hoek; 0-1. Het spel gaat voort en voor de toeschouwers/ouders een spannende evenwichtige wedstrijd om te zien. Een aanval van Nieuwerkerk over rechts brengt de bal in de zestien meter waar Tess de aanvaller wel/niet raakt (?) maar de scheidsrechter besluit tot een penalty. Onhoudbaar voor keeper Julia dus 1-1 en daarmee gaan we de rust in.

De tweede helft vervolgt in dezelfde spanning als de eerste helft. Er wordt geknokt voor elke bal. Een aanval van Smitshoek over rechts, de bal wordt verlegd naar de andere kant waar Marith vrij staat. Vanaf 16 meter schiet zij de bal over de keeper en scoort de verdiende 2-1.

Nieuwerkerk gaat aandringen met goede steekpasses achter onze verdediging maar wordt telkens gepareerd. Totdat tegen het einde van de wedstrijd ook een afstandsschot van Nieuwerkerk in het doel belandt en score weer gelijk is, 2-2. Paraplu’s vliegen van teleurstelling door de lucht.

Nog 2 minuten blessuretijd meldt de scheids bij de aftrap. Volhouden meiden! Smitshoek komt nog tot aanvallen en 1 minuut voor tijd schiet Hanae richting doel en de bal verdwijnt via Gwen of misschien een verdediger achter de keeper, 2-3. De meiden pakken alsnog de drie punten in een mooi zwaarbevochten duel en blijven koploper.
    Volgende week thuis tegen Nieuwkoop.

Komt u ook onze meiden aanmoedigen om als koploper de voorjaarsvakantie in te gaan?

Voor u langs de lijn,
    S.U.Porter