• MO17-1 | Girls Cup Maastricht

• De meiden van het team MO17-1 zijn in het pinksterweekend voor de 3e keer afgereisd naar Maastricht voor het 3-daagse voetbaltoernooi de Girls Cup. De tegenstanders komen uit alle omliggende landen en spelen op een gemiddeld tot Semiprof BVO niveau.

Het basiskamp wordt ingericht in België, camping Hengelhoef op een klein half uurtje van Maastricht. De camping is door de organisatie (Euro-Sportring) compleet afgehuurd. Dit geeft direct een leuke sfeer en de meiden hebben al snel contact met andere teams.

De MO17 voorronde poule is dit jaar ingedeeld met twee teams uit Nederland en twee professionele BVO teams uit Duitsland. Het team Eintracht Frankfurt is dit jaar nog even kampioen geworden in de Bundesliga en Fortuna Freudenberg speelt slechts in de 2e divisie. Smitshoek verloor van beide teams maar tegen Frankfurt met slechts 2-0 waarvan we de 2e helft de 0 houden. De complimenten waren toch echt voor Smitshoek.

Tussen al het wedstrijd geweld is er ook nog een penaltycup. Van elke team een voorronde en 1 afgevaardigde per team per poule. De voorronde was gewonnen door speelster Senna die de finale mag gaan spelen namens Smitshoek. Ook de penalty poule is sterk vertegenwoordigd vanwege de Duitse supermachten maar Senna weet de keeper elke keer te misleiden en schiet de bal in alle hoeken van het doel. Smitshoek wint uiteindelijk de penaltycup en neemt een mooie trofee mee naar huis.

Op zondag worden de onderlinge poules verder uitgespeeld. De laatste tegen een Deense club Koge Boldklub wat eindigde in een 0-0 met aansluitend een zeer spannende penalty serie. Smitshoek is uiteindelijk 9e geworden van het toernooi wat gezien de deelnemende teams toch echt een knappe prestatie is. Complimenten team!

Een extra dankwoord namens het team voor alle sponsoren en afgereisde supporters. Bedankt!!!

S.U Porter
    Team Smitshoek