• Nieuwe COVID maatregelen, alleen nog trainen in 2-tallen

• Het kabinet heeft deze week nieuwe maatregelen bekend gemaakt om de verspreiding van Covid19 tegen te gaan. Met weer grote gevolgen voor het voetbal. Want sinds afgelopen woensdag 4 november 22.00 uur geldt in elk geval voor de komende twee weken het volgende:

• Wedstrijden van alle amateurcompetities zijn tot nader order niet toegestaan.
    • Seniorenteams mogen alleen trainen in groepen van twee personen en met onderling 1,5 meter afstand.
    • Voor jeugdteams geldt geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training. Zij mogen onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging.
    • Alle kantines en kleed- en doucheruimtes blijven gesloten.
    • Geen publiek toegestaan op de sportaccommodatie.
    • Alle wedstrijden in de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en Vrouwen Eredivisie mogen doorgaan.

Voor nadere informatie, zie

Wat betekent dat voor Smitshoek?

Het bestuur en het eigen Covid-beraad vinden het uiteraard spijtig dat de mogelijkheden om te sporten en spelen nog verder worden versoberd. Desondanks willen wij graag stimuleren dat bij ons nog zoveel mogelijk activiteiten kunnen plaatsvinden. Wel is het volgende besloten:

1. Aangepaste trainingen van de selectie worden tot nader order gecanceld. Zodra de situatie anders is zal nader worden besloten over hoe verder;
    2. Trainingen van Senioren uit diverse teams op de maandag onder leiding van Edwin de Koning gaan eveneens door. Uiteraard kan dat in het vervolg alleen in 2-tallen. Interesse voor deelname moet worden gemeld bij Ad Kooimans via ad.kooimans@vvsmitshoek.nl;
    3. De trainingen van jeugdteams en wedstrijden op zaterdag gaan gewoon door.

Met betrekking tot het laatste willen we nogmaals benadrukken dat het niet toegestaan is om groepen te formeren rond de ingang. Teams die moeten spelen worden verzocht uiterlijk 15 minuten tevoren het terrein te betreden en spelers en begeleiders worden dan met klem verzocht om direct naar het veld te gaan waar de wedstrijd plaatsvindt. Uiteraard is er geen publiek toegestaan. Luister dus naar de aanwijzingen van onze mensen bij de poort.

Uiteraard hopen wij dat we snel weer kunnen schakelen naar een gunstiger scenario met meer voetbalplezier voor iedereen. Voorlopig proberen we er in afwachting van betere tijden het beste te maken.

Het bestuur en het Covid-beraad van de VV Smitshoek