• Nog meedoen met Walking Football bij Smitshoek

• Vanaf het komende seizoen starten we bij Smitshoek met Walking Football. Dat is en laagdrempelig beweegprogramma voor 60-plussers. Het wordt gespeeld in teams van 7 personen en inmiddels zijn er genoeg aanmeldingen om 1 team te vormen. Maar we kunnen natuurlijk meer teams hebben waardoor het leuker is om te trainen en ook onderling wedstrijdjes te spelen. Uiteraard is ook hier de 3e helft belangrijk en is het de bedoeling om ook andere (sociale) activiteiten op te zetten. Wie interesse heeft of iemand kent die het misschien leuk vindt om mee te doe kan dat melden bij Leo Tol. Daarvoor kan ook het bijgaande enquêteformulier voor worden gebruikt (zie onder).

Waarom/ Wat is Walking Football

Het is een redelijk nieuwe voetbal variant die vooral bedoeld is om 60+érs zowel sportief als sociaal actief te houden. Bekende actieve Walking Footballers zijn Sjaak Swart en Freek de Jonge. . Bij ons in de buurt kennen clubs als Feyenoord, Sparta, Excelsior maar ook Charlois, de BVV Barendrecht en Meeuwenplaat Walking Football teams. Er wordt nader bezien of het mogelijk is periodiek toernooien te laten plaatsvinden waarbij de deelnemende clubs om de beurt fungeren als organisator.

De VV Smitshoek wil hier nu ook mee starten en doet dat mede in het kader van het 60 jarig jubileum van de vereniging. Er wordt nauw samengewerkt met de Buurtsportcoach/ Kijk op Welzijn. Daarom wordt qua doelgroep niet alleen gekeken naar mensen met een Smitshoek achtergrond, bewoners uit heel Barendrecht kunnen meedoen.

Walking Football kan zowel door mannen als vrouwen worden gespeeld. Zij doen dat in teams van 6 spelers. Hierbij worden dezelfde regels gehanteerd als in het reguliere voetbal maar er zijn wat bijzondere elementen:

• Rustig aan, er wordt in principe niet gerend. Het gaat vooral om beweging en techniek
    • Er zijn geen keepers maar er wordt gebruik gemaakt van kleine doeltjes
    • De buitenspelregel wordt niet toegepast.

Wanneer.

Het is de bedoeling om vanaf september aanstaande wekelijks te trainen en afhankelijk van de mogelijkheden in te schrijven op een regionale competitie. Zowel trainingen als wedstrijdjes worden op doordeweekse dagen tussen 10 en 15u georganiseerd. Op welke dagen precies wordt nader bekend gemaakt. De organisatoren mikken in eerste instantie op minimaal 12 a 14 deelnemers, waarmee dus 2 teams kunnen worden opgezet.

Interesse?
    Er heeft zich inmiddels al een aantal geïnteresseerden vanuit de VV Smitshoek aangemeld. Maar het is zeker geen must om lid te zijn. Iedereen in de buurt die interesse heeft en tot de doelgroep behoort mag zich aanmelden. Daarvoor kan contact worden opgenomen met

Leo Tol, 06-43022355 of e- mail leotol1950@planet.nl

Bij voorkeur met gebruik van het bijgaande enquêteformulier.