• Ongeïnspireerd Smitshoek onderuit tegen Scherpenzeel

• Smitshoek begon de wedstrijd tegen de blauw-witten uit Scherpenzeel in de shirts van Vertom, Mideko en AM Recycling. Smitshoek startte de wedstrijd met 40 punten en Scherpenzeel met 29 punten. Scherpenzeel had dus nog punten nodig om weg te blijven van de 14e plaats die de blauw-witten zou dwingen tot het spelen van de nacompetitie om degradatie naar de 1e klasse te voorkomen. In de eerste helft ging het redelijk gelijk op, Smitshoek verscheen een aantal maal voor de goal van Stef Brummel, maar kwam niet tot scoren. Guyon Fernandez kwam een teenlengte tekort na een voorzet van Elson Almeida en Luigi Bruins zag zijn inzet net naast het doel verdwijnen. Scherpenzeel deed nagenoeg hetzelfde en verscheen ook diverse malen voor de goal van Michael Termijn. Termijn kreeg van trainer Edwin de Koning de kans om weer eens te keepen. Hij zorgde er met diverse goede reddingen voor dat de rust met een 0-0 stand werd behaald.

Na rust kwam Smitshoek al snel op een 1-0 voorsprong. Een strakke voorzet van Nino Urban werd door Guyon Fernandez onhoudbaar achter Stef Brummel gekopt. De oranje-zwarten dachten dat de wedstrijd met 1-0 gespeeld was, maar daar dachten de mannen van Jurgen Schefczyk anders over. Onder aanvoering van Soufiane Laghmouchi werd de aanval gezocht. In de 62e minuut werkte Lagmouchi een voorzet van Tevfik Ceyar achter de touwen en 10 minuten later stuurde “Souffie” Ismael Ouaddouh weg, de voorzet van de Scherpenzeel-captain werd hard ingekopt door Arwin van Soest. Enkele minuten later was het weer Soufiane Laghmouchi die Termijn wist te verschalken. Zo zetten de blauw-witten de wedstrijd in 15 minuten volledig naar hun hand, 1-3. Smitshoek hapte naar adem en kon het tempo van Scherpenzeel in die fase niet bijhouden. Edwin de Koning bracht Sean Verburg nog voor Ryan van Dijk. Verburg was met een omhaal dichtbij de aansluiting, maar na een snelle omschakeling van Scherpenzeel schoot captain Ismael Ouaddouh de 1-4 op het bord. Na exact 90 minuten floot Harold van de Ketterij, die een foutloze partij blies, af.

Smitshoek speelt aanstaande zaterdag geen competitiewedstrijd, maar mag in het hemelvaartweekend 2 keer aantreden. Op 26 mei wacht de uitwedstrijd tegen koploper Rijnvogels en op 28 mei wordt er thuis gespeeld tegen FC ’s Gravenzande.

• foto's: John van Neuren