• Scheidsrechters gezocht/Scheidsrechter worden bij Smitshoek

• In de afgelopen maanden is er ondanks de Covid-19 maatregelen bij de VV Smitshoek ontzettend veel gevoetbald. Helaas alleen door de jeugd, maar er komt zeker een tijd dat iedereen weer kan spelen. Dan moeten er natuurlijk wel genoeg scheidsrechters zijn en op dat vlak kunnen we altijd versterking gebruiken. Coördinator Jeffrey Muller is wekelijks intensief bezig om de planning rond te krijgen en dat is niet altijd even gemakkelijk.

Natuurlijk, we weten allemaal dat het leiden van wedstrijden niet altijd even gemakkelijk is. Maar iedereen die vaker heeft gefloten weet ook dat het heel leuk kan zijn. Naast stevig aanpoten op het veld is het is een mooie gelegenheid om je vaardigheden testen op het vlak van omgaan met lastige situaties en het nemen van beslissingen. Goed fluiten is echt een kunst en zeker niet voor iedereen weggelegd. Het is ook een kwestie kennis en ervaring. Ervaren scheidsrechters weten het wel: Door het vaker te doen word je beter en ga je ook de lol ervan steeds meer inzien. Daarom de vraag:

Wie vindt het leuk om zich bij onze scheidsrechters aan te sluiten? Natuurlijk zijn ook ervaren voetballers die zelf niet vaak fluiten maar het spel goed aanvoelen van harte welkom. Die kunnen eventueel hun vrijwilligersbijdrage terugverdienen. Als tegenprestatie voor het goed fluiten van 3 wedstrijden is je verenigingstaak mooi gedaan heb je recht op die bijdrage. Dat is op zich ook een prima zaak.

Nog beter is het om vaker een wedstrijd te leiden of vast lid worden van de groep scheidrechters. Dat is best te combineren met zelf spelen of actief zijn bij de VV. Degenen die zich daarvoor aanmelden bieden wij

• Opleidingsmogelijkheden en coaching van ervaren scheidsrechters
    • Een vaste vergoeding per wedstrijd
    • Een eigen tenue

Natuurlijk is er ook bij elke wedstrijd een consumptie beschikbaar. Bovendien kun je meedoen aan aparte bijeenkomsten voor de scheidsrechters om ervaringen uit te wisselen en kennis te verbeteren. Voor jongeren en geïnteresseerden willen we zo snel mogelijk een nieuwe basisopleiding opzetten. Want het is belangrijk dat we blijven werken aan vergroting van het aantal nieuwe scheidsrechters.

Dus wil je wedstrijden fluiten of je ontwikkelen als scheidsrechter, meld je aan bij Jeffrey Muller via 06-43919364, kan ook per whatsapp of stuur een mail aan scheidsrechterscoordinator@vvsmitshoek.nl