• Seizoensopening en Corona maatregelen

• Voor de meeste verenigingen begint de oefencampagne en bij Smitshoek trappen we af met de traditionele seizoensopeningswedstrijd op 8 augustus aanstaande tegen dorpsgenoot BVV Barendrecht. Aanvangstijd 14.30.

Helaas moet dat in een hele andere entourage dan normaal. Want vanwege de Corona pandemie moeten ook op onze accommodatie de nodige maatregelen worden getroffen ter bescherming van ieders veiligheid en beperking van verspreiding van het virus.

Voorop staat dat we een beroep willen doen op ieders gezond verstand en bereidheid om mee te werken. Met als belangrijkste uitgangspunt:
    Voelt u zich niet helemaal gezond of is er in uw gezin/nabijheid sprake van ziekte (verkoudheid, koorts, etc.), blijf dan thuis en kom niet naar ons complex. Uiteraard volgen we de richtlijnen van de overheid en autoriteiten die dagelijks onder de aandacht worden gebracht, zoals

• Houd minstens 1,5 meter afstand;
    • Was geregeld en zeker na contact met anderen uw handen;
    • Vermijdt drukte en groepsvorming.

Gezien het feit dat het virus zich vooral blijkt te verspreiden in binnenruimten blijft de kantine dicht en zal de komende tijd vooral ‘buiten’ van het terras en buitenbar gebruik kunnen worden gemaakt. Er komen ook enkele extra verkooppunten waar consumpties worden aangeboden. Alleen het deel van de kantine waar de toiletten bereikbaar zijn is geopend. Er worden looplijnen aangebracht voor het toiletbezoek. Daarbij zorgen wij voor extra toiletten aan de buitenkant van ons gebouw en desinfecterende middelen om handen te reinigen.

In navolging van wat de overheid en de KNVB voorschrijven laten we maximaal 250 bezoekers toe bij wedstrijden. Dat betekent dat we bij het bereiken van dat aantal onze toegang afsluiten. Jammer voor de mensen die achter het net vissen en te laat zijn, maar het is niet anders. Alleen bij vertrek van bezoekers kunnen anderen worden toegelaten om het maximale aantal weer vol te maken.

Wij gaan er vanuit dat alle aanwezigen en bezoekers zich houden aan de aanwijzingen van onze beveiligers en de overige medewerkers. Personen die zich daar niet aan willen houden zullen ons complex moeten verlaten en zullen vervolgens voor onbepaalde tijd worden geweerd.

Nogmaals, wij doen een beroep op ieders gezond verstand en vertrouwen erop dat een ieder begrip kan opbrengen voor deze aanpak. Samen tegen Corona.

Voor nadere informatie over het beleid van de KNVB in deze en het volledige pakket van de maatregelen rond (oefen)wedstrijden en activiteiten verwijzen wij naar de informatie op de KNVB website met betrekking tot Coronaprotocollen en verantwoord sporten. Zie daarvoor https:/www.knvb.nl/themas/coronavirus/protocollen

Het bestuur van de VV Smitshoek