• Smitshoek bekert verder

• Voor Smitshoek stond er afgelopen zaterdag geen competitiewedstrijd op het programma, maar werd er een wedstrijd in de derde ronde van de districtsbeker afgewerkt.

Smitshoek startte de wedstrijd op het winderige complex aan de Smitshoekse Baan in het speciaal door Ab Bol klaar gelegde bekertenue met de sponsornamen Mideko, Vertom en Universal. Doordat Smitshoek de wind stevig in de rug had ontstonden de eerste kansen voor de ploeg van Richard Middelkoop, Bart Deprez en Pucho Rekondie waren dichtbij, maar troffen geen doel. In de 27e minuut toonde Bart Deprez zijn klasse, vanuit de draai schoot hij de bal in de verre hoek achter Spijkenisse doelman Giovanni de Man 1-0. De beste kansen waren daarna voor Smitshoek, maar ook Spijkenisse liet van zich spreken door een schot op de paal van Ryan Purvis.

De tweede helft werd gestart met Yassin Ballah in de ploeg voor Patrick Drakpe. Deze keer had Spijkenisse de wind in de rug en werd het spel grotendeel's gespeeld op de helft van Smitshoek. De Smitshoek verdediging met een excellerende Jochem van den Biggelaar hield echter goed stand. Keeper Stef Doedée mocht 1 keer van geluk spreken, nadat een inzet van Daan Bourgonje via de paal voor de doellijn wegrolde. Na 94 minuten floot Scheidsrechter Takacs, die geel gaf aan Marvin van der Pluijm, Pucho Rekondie, Stefano Goncalves en Stef Doedée af. Smitshoek speelt op 29 februari weer een competitiewedstrijd, deze keer wordt er aan de Smitshoekse Baan aangetreden tegen ARC om 14.30 uur.

Opstelling Smitshoek: Doedée, v/d Kleij, Reineta, de Neijs, Deprez, v/d Biggelaar, Rekondie, Biekman, Goncalves, v/d Oever, Drakpe (45 Ballah).

• foto's: John van Neuren