• Smitshoek boekt prima uitzege bij ODIN’59

• Smitshoek nam in Heemskerk in de eerste helft de leiding, kwam in de tweede helft op achterstand, maar met twee knappe goals loodste Luigi Bruins de Oranje-Zwarten naar de overwinning.

Trainer Edwin de Koning kon bij de herstart van de competitie niet beschikken over de beide backs Elson do Rosario Almeida en Lorenzo Braaf. Die posities werden uitstekend ingevuld door Emilio Samsey en Damian van den Oever.

Smitshoek dat aantrad in het tenue van de sponsoren AWL Moerdijk en Jordex had het initiatief in het begin van de wedstrijd. ODIN’59 wachtte wat af en loerde op de snelle omschakeling, logisch want daarin was het in de heenwedstrijd in augustus uiterst effectief geweest.
    Smitshoek laat de bal aardig rondgaan en er zijn wat kansjes voor Bruins en Van der Made. In de 22e min is het dan raak. Een hoge voorzet vanaf de rechterkant van Ryan Koolwijk kan door Joey Kleijn bij de tweede paal worden ingekopt voor de 0-1.
    Hierna raakt Smitshoek de controle kwijt, ODIN’59 probeert aan te zetten maar kan
    verder geen kansen creëren. En zo kabbelt het naar het einde van de eerste helft.

De tweede helft is van een heel ander kaliber met een hoge amusementswaarde, met over en weer veel kansen en doelpunten.
    ODIN’59 neemt in het begin echt het initiatief. In de 54e min. maakt het de 1-1, de goal is eigenlijk een kopietje van de 0-1 van Smitshoek.
    Een paar minuten later zet Bruins met een goeie steekpass, Joey Kleijn alleen voor de keeper, maar het schot kan door de goalie worden gepareerd.
    In de 64e min. neemt ODIN’59 de leiding; een afstandsschot wordt door een Smitshoek been licht aangeraakt en van richting veranderd, Michael Termijn is daardoor kansloos 2-1.
    Vier minuten later krijgt Smitshoek een corner, de bal wordt door de defensie weggekopt en komt rand zestien voor de voeten van Bruins die hard de gelijkmaker inschiet 2-2.
    Beide ploegen gaan vol voor de overwinning en krijgen ook kansen.
    In de 84e min. krijgt Luigi Bruins de bal op een meter of twintig van de goal. Wat begint als een dribbel met de bal aan de voet, wordt een solo waarbij hij 3 man passeert en geweldig afrondt met een krul in de verre hoek. Wat een goal ! 2-3.
    Een minuut later een knappe één-twee van de mee opgekomen Jochem van den Biggelaar, die de bal breed legt, panklaar voor de inkomende Luc Delmee, die helaas over schiet. Dit had de beslissing moeten zijn.
    In dezelfde minuut komt Smitshoek nog goed weg als een inzet van ODIN’59 de lat raakt.
    Ver in blessure tijd nog een vervelend incident. Er wordt een overtreding gemaakt op Koolwijk waarvoor Smitshoek een vrije trap krijgt, maar er ontstaat een opstootje en Ryan Koolwijk moet met rood van het veld.
    In de 98e min. fluit de scheidsrechter af en hervat Smitshoek de competitie dus met een knappe uitoverwinning.

SMITSHOEK:
    Michael Termijn-Emilio Samsey-Jochem van den Biggelaar-Peter Verhoeve-Damian van den Oever-Danilo Alkema-Ryan Koolwijk-Luigi Bruins-Joey Kleijn-Marvin van der Made (62.Luc Delmee)-Nino Urban.