• Smitshoek doet goede zaken bij GOES

• Smitshoek heeft de uitwedstrijd tegen GOES met 0-1 gewonnen en mede door de resultaten op de andere velden staat de ploeg nu op de 2e plaats met slechts 1 punt achterstand op de koploper.

Smitshoek, spelend in het mooie zwarte uitshirt van sponsoren AWL Moerdijk en Jordex, begon in Goes met hetzelfde basisteam als vorige week tegen Achilles Veen.
    GOES was prima aan de competitie begonnen maar moest in de laatste twee weken twee zware nederlagen slikken met in totaal maar liefst 12 doelpunten tegen.
    De ploeg van trainer Dennis de Nooijer wilde hierdoor, begrijpelijk, een vroege achterstand voorkomen en begon de wedstrijd vanuit een gesloten verdediging.

Smitshoek had dus de bal en het aanvallende initiatief. In de 6e min. de eerste kans voor de Oranje-Zwarten als een corner van Koolwijk door Verhoeve kan worden ingekopt, de inzet mist echter kracht en kan door een verdediger uit de doelmond worden weggekopt.
    In het eerste halfuur nog twee kansjes voor Smitshoek met een actie van Bobby Vos die Joey Kleijn weet aan te spelen maar zijn schot gaat ruim voorlangs. Even later een actie van Nino Urban, kappen en draaien maar zijn schot is voor de keeper.
    In de 34e min. is het raak voor Smitshoek. Lorenzo Braaf onderschept de bal op eigen helft, kan een aantal meters opstomen en een prima steekpass op Bobby Vos geven. Vos sprint en schiet vanuit een moeilijke hoek de bal langs de keeper bij de tweede paal binnen. 0-1.
    Na de voorsprong blijft het spelbeeld hetzelfde, Smitshoek valt aan zonder nog echt gevaarlijk te zijn. In de 44e min. is er pas het eerste schot op doel door GOES, maar Termijn stopt bekwaam.

Begin tweede helft is GOES wel direct gevaarlijk na een uitbraak over links, kan de aanvaller een vlammend schot loslaten waar Termijn met een uiterste inspanning zijn hand nog tegenaan kan krijgen.
    In de periode daarna is de wedstrijd in vergelijk met de eerste helft wat meer in evenwicht. Vanaf de 65e min. komt GOES echt met meer initiatief en druk op de verdediging van Smitshoek. De tegenstander speelt opportunistisch zonder echt uitgespeelde kansen te krijgen. Maar in zulke situaties hoeft een bal maar even verkeerd te vallen met fatale gevolgen.
    Trainer Edwin de Koning zal niet tevreden geweest zijn met deze fase van de wedstrijd want het lukte Smitshoek niet om de bal in de ploeg te houden en zo de druk van GOES te pareren.
    In de 88e min. is het nog even billen knijpen als de aanvoerder en topscorer van GOES na een afgeslagen corner van Smitshoek over links uitbreekt en gevaarlijk de 16 meter van Termijn binnenkomt, maar dan is daar Danilo Alkema, de kilometer-vreter, die met een prima sliding de buit veilig stelt.

Tot aan de winterstop nog twee wedstrijden, eerst thuis tegen Zwaluwen (aanvang 14.00) en op 10 december de laatste speelronde, uit bij Nieuwenhoorn.

SMITSHOEK:
    Michael Termijn – Damian van den Oever – Peter Verhoeve – Emilio Samsey – Lorenzo Braaf – Ryan Koolwijk – Luc Delmee – Danilo Alkema – Nino Urban – Joey Kleijn (76. Luigi Bruins) – Bobby Vos (76. Crescendo van Berkel)

KIJKTIP: Op de site van Omroep Zeeland een beeldverslag van de wedstrijd.
    (www.omroepzeeland.nl)

• foto's: John van Neuren