• Smitshoek gaat scheidsrechters opleiden

• Binnen het Nederlands amateurvoetbal is er een tekort aan voetbalscheidsrechters, ook wel leidsmannen in de volksmond genoemd. Dit zorgt bij veel wedstrijden bij amateurverenigingen voor problemen, omdat teams dreigen te moeten spelen zonder scheidsrechter. Op het laatste moment wordt er dan iemand gevonden zoals een leider, trainer of ouder om de wedstrijd te leiden.

De scheidsrechtercoördinator Jeffrey Muller (en scheidsrechter) van Smitshoek heeft een roadmap geschreven om de aanwas van nieuwe scheidsrechters  te vergroten en deze nieuwe scheidsrechters een professionele manier te begeleiden.  De scheidslijn tussen scheidsrechter en speler is dun: beiden hebben interesse in voetbal en willen dat het spel zo goed en fair mogelijk wordt gespeeld.

Daarom zoeken wij scheidsrechters; deze “nieuwe scheidsrechters” worden op een professionele manier begeleid.  Het is geenszins de bedoeling dat  een nieuwe scheidsrechter een scheidsrechtersfluitje krijgt en veel succes gewenst wordt;  NEE er ligt een gedegen opleidingsplan op maat gesneden voor elk individu die zich voor deze opleiding aanmeldt.

Binnen Smitshoek hebben we een 6-tal mensen die scheidsrechters begeleiden gedurende hun ontwikkeling. Deze begeleiding stopt niet aan de rand van het veld maar gaat mee in de wedstrijd. Naast de eerste intake (theorie) gaat de scheidsrechter met  moderne digitale technieken in de vorm van “headsets” het veld op om een wedstrijd te begeleiden. De nieuwe scheidsrechter staat middels deze digitale techniek direct in contact met zijn/haar begeleider langs de lijn.  Dit schept vertrouwen en ondersteunt het opleidingsproces als scheidsrechter.

Gedurende het opleidingstraject worden diverse persoonlijke evaluaties uitgevoerd tussen jou en je begeleider om je als scheidsrechter te helpen in je ontwikkeling. Vindt je het nu al het leuk of  wil je meer informatie hoe het allemaal in zijn werk gaat:

Stuur een mail naar:

Jeffrey.Muller@vvsmitshoek.nl