• Smitshoek imponeert tegen Achilles Veen

• In de 1e competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen speelde Smitshoek een puike partij voetbal en behaalde daarmee een dik verdiende 1-2 overwinning.

Bij het sympathieke Achilles Veen wil men graag promoveren en zonder Corona was dat wellicht al gebeurd. Smitshoek moest in die 1e wedstrijd dus gelijk vol aan de bak tegen een sterke tegenstander.

De Oranje-Zwarten traden aan in het tenue van sponsoren Jordex en Universal Steel.

Vanaf het beginsignaal is het Smitshoek dat het meeste balbezit heeft en met goed combinatie voetbal het wedstrijdbeeld bepaalt. Achilles Veen wordt ver teruggedrongen, staat daardoor met veel man achterin en het is lastig voor Smitshoek om een opening te vinden.

In de 14e min. mag Smitshoek dan een corner nemen en deze wordt door Jochem vd Biggelaar prima ingeknikt, maar helaas wel op de paal.

Rond de 20e min. komt Achilles Veen voor het eerst voor de Smitshoek goal. De corner wordt met moeite verdedigd en leidt tot een nieuwe corner. Smitshoek goalie Michael Fabrie denkt de bal te kunnen plukken , maar krijgt een duw. De bal ploft in het 5 meter gebied en uit de scrimmage scoort Achilles Veen de 1-0.

De protesten van Smitshoek worden door scheidsrechter Boel met geel weggewuifd. Toch wel een VAR-momentje…
    Smitshoek pakt de draad wel weer op en in de 25 min. wordt Ray Kroon alleen voor de keeper gezet maar zijn schot wordt gekeerd en in de rebound schiet Daniël Esajas in het zijnet.

Smitshoek heeft dus het beste van het spel, de beste kansen maar we gaan met een teleurstellende 1-0 de rust in.
    Na rust begint Achilles Veen agressiever en probeert het initiatief te nemen. Dat duurt ongeveer 5 minuten en dan neemt Smitshoek onder de regie van Luigi Bruins de wedstrijd weer over.

In de 54e min. stuurt Joey Kleijn, Ray Kroon diep over links, hij gaat het strafschop gebied in en legt
    prima breed op Hermon Tekleab die de 1-1 binnen schiet.

Twee minuten later weer een goede aanval maar het schot van Esajas kan door de keeper tot hoekschop worden getikt, Achilles Veen wankelt maar Smitshoek kan nog niet doordrukken.

Tot in de 84e min. weer een snelle aanval; van Bruins naar Nino Urban, breed op Esajas, steekpass op Kleijn, alleen voor de keeper voor de dik verdiende 1-2.

Na afloop waren de meegereisde fans het unaniem eens: dit was de beste wedstrijd van Smitshoek in lange tijd. Kijken of de ploeg er volgende week thuis tegen De Jodan Boys een goed vervolg aan kan geven.

Smitshoek:
    Michael Fabrie; Elson Rosario Almeida; Jochem van den Biggelaar; Emillio Samsey; Damian van den Oever; Hermon Tekleab; Perry van Eijken (77. Ryan van Dijk); Luigi Bruins; Joey Kleijn; Daniël Esajas (87. Tom Brugman); Ray Kroon (70. Nino Urban)

• foto's: John van Neuren