• Smitshoek in de tweede helft langs Achilles Veen

• Smitshoek heeft zich in de top van de 4e divisie gevestigd. Op een koud Sportpark Smitshoek werd met 2-1 gewonnen van Achilles Veen. Via het been van Smitshoek-aanvoerder Peter Verhoeve kwamen de gasten op voorsprong, waarna Smitshoek in de tweede helft de achterstand omboog in een voorsprong via Joey Kleijn en Damian van der Oever.

Het was puzzelen voor de technische staf en de medische staf maakt overuren met blessures van basisspelers als Marvin van de Made, Elson do Rosario Almeida en Crescendo van Berkel. Uiteindelijk verscheen er een elftal met vijf jeugdexponenten aan de aftrap, waardoor het Smitshoek publiek extra goed gemutst naar het duel uitkeek. Luc Delmee kreeg zijn kans op de nummer tien en Bobby Vos mocht aan de aftrap verschijnen als linksbuiten na een goede invalbeurt tegen Jodan Boys.

Smitshoek begint goed aan het duel. In de eerste twintig minuten slaat de thuisclub de klok en wordt Veen achter de bal aangestuurd. Dit overwicht levert een aantal schoten op via Bobby Vos en Luc Delmee, maar doelman Rick van der Leest kan redden. Een goede aanval over rechts eindigt via Van der Oever en Delmee voor de voeten van Urban, maar zijn inzet wordt nog getoucheerd en hiermee is de openingstreffer van de baan. Nadat het eerste wapenfeit namens de gasten via middenvelder Glenn Kools naast gaat, slaat de klad erin bij Smitshoek. Het wordt onzorgvuldig en geeft hiermee het initiatief weg. Uit een slordig weggegeven hoekschop komt de bal tegen het been van Peter Verhoeve en tot ontsteltenis van de verdediger vliegt de bal in zijn eigen doel, 0-1. Gelukkig voor Smitshoek bewijst Michael Termijn waarom hij Speler van de Maand in Oktober is geworden, want via zijn lichaam en de paal eindigt een inzet van Jens Verschuren naast het doel.

In de tweede helft tapt Smitshoek weer uit hetzelfde vaatje als in de openingsfase van de wedstrijd en worden de gasten uit Veen teruggedrongen op eigen helft. Na een mooie aanval in de 53e minuut legt Luc Delmee de bal terug op Joey Kleijn en hij haalt vanuit de tweede lijn genadeloos uit, 1-1. De thuisclub ruikt bloed en drie minuten later is het een nieuwe aanval waarbij de bal voor de voeten komt van rechtsback Damian van der Oever. Hij bedenkt zich geen seconde en schiet van een meter of twintig de bal strak tegendraads in het zijnet, 2-1. Hierna bloedt de wedstrijd een beetje dood. Het publiek wordt nog opgeschikt door een fraaie inzet van de ingevallen Ousmane Traore van Achilles Veen die de bal op de paal schiet, maar verder is het voor de supporters van beide clubs vooral een gevecht tegen de kou. Zo fluit de prima leidende scheidsrechter Niels Boel na enkele minuten blessuretijd af en stapt Smitshoek met drie punten van het veld.

Volgende week reist Smitshoek af naar het Zeeuwse Goes. Door de inzet van de supportersclub zijn er bussen geregeld om supporters mee te nemen naar deze moeilijke uitwedstrijd. Bij winst houdt Smitshoek de aansluiting met Goese buurman en koploper Kloetinge. Aftrap volgende week in Goes om 14:30 uur.

Opstelling:
    Michael Termijn, Damian v/d Oever, Peter Verhoeve, Emilio Samsey, Lorenzo Braaf; Danilo Alkema, Ryan Koolwijk, Luc Delmee; Nino Urban, Joey Kleijn (60. Luigi Bruins), Bobby Vos.

• foto's: John van Neuren