• Smitshoek JO15-1 wint ook 2e competitiewedstrijd

• Smitshoek JO15-1 VS Spijkenisse JO 15-1 Het is alweer de 2e wedstrijd van de reguliere competitie die afgewerkt wordt op ons sportpark.

De eerste wedstrijden waren voor de beker tegen resp. CVV Zwervers, NSVV en Spartaan’20. Deze wedstrijden werden alle drie overtuigend gewonnen met 2-0, 1-8 en 7-0 dus wij zijn een ronde verder.

Vorige week werd er de 1e competitie wedstrijd afgerekend met Koninklijke HFC uit Haarlem met 2-7.

De wedstrijd begon met een heerlijk zonnetje na een onstuimige nacht met veel regen. Het 1e veld lag er goed bij en had de ideale omstandigheden voor een leuke pot voetbal. Wij mogen aftrappen voor de wedstrijd en hebben gelijk een ligt overwicht. Het is Thijs die goed door gaat en Spijkenisse moet aan de noodrem trekken, vrije trap voor ons. Thijs neemt zelf maar de bal wordt tot corner verwerkt. Deze loopt op niets uit. Het is tegen de verhouding in dat Spijkenisse toch op voorsprong komt. Doordat er slordig wordt uitverdedigd kan Spijkenisse de bal binnen schieten en wij kijken tegen een achterstand aan.

Een corner van ons komt bij Nano maar die schiet naast. De bal wordt weer in het veld gebracht en Thijs pikt op. Deze haalt goed uit en de bal gaat tegen de touwen aan en het staat weer gelijk. Wij zitten nu in een betere fase en krijgen een paar kansen maar helaas deze gaan er niet in. Wij krijgen een corner, Thijs neemt en speelt kort op Nano. Deze geeft de bal weer terug aan Thijs die de bal voor slingert. Job die twijfelt geen seconde en kopt de leren kikker goed binnen 2-1 voor de Oranje Zwarten! Na dit doelpunt komen wij in een mindere fase en ruikt Spijkenisse zijn kans. Maar we houden stand en gaan rusten met 2-1.

Na de thee mogen wij aftrappen het is weer Thijs die de bal op pakt en Nano aanspeelt. Deze geeft goed mee op Job maar die wordt onderuit geschoffeld strafschop! Thijs mag aanleggen en zo staat het 3-1 kort na de rust. Hierna is het alleen maar Smitshoek die het beste van het spel heeft. Door geklungel bij Spijkenisse veroverd Thijs weer de bal loopt goed door en schiet snoeihard binnen, 4-1! Hele goede bal van Nano die de bal krijgt aangespeeld van de sterk spelende Marco. Die stuurt Elijah weg die erin is gekomen voor Len. Maar deze loopt zich vast en de bal is voor de keeper van Spijkenisse. Wederom een goede aanval van onze kant. Het is nu Ruben die de bal op Joa geeft en deze speelt gelijk door naar Nano. Deze beloond zichzelf niet want zijn schot beland op de paal. Het is weer Thijs die de bal veroverd op het middenveld door vroeg druk te zetten op de tegenstander. Deze speelt 1 man uit en de keeper en schiet zijn 4e binnen 5-1. Het laatste doelpunt komt op naam van Riva die is ingevallen voor Nano. Een uitbal op rechts komt bij Elijah die Thijs aan speelt. Deze geeft goed voor en Riva komt voor zijn man en de bal laat voor de 6e keer het net bollen!

Wederom een goede overwinning van de mannen! Er moet gezegd worden dat iedereen gewerkt heeft als een paard en iedereen verdient een dikke pluim! Het kan alleen maar beter worden, mannen ga zo door!