• Smitshoek komt goed weg bij Poortugaal.

• Na een slechte 1e helft, en een redelijke 2e helft hield Smitshoek een punt over aan de derby tegen SV Poortugaal. Uitblinker Michael Fabrie hield zijn ploeg voor rust overeind, waarna Joey Kleijn na rust middels een penalty de einstand op het score bord zette.

Op een zonnig en drukbezocht veld van SV Poortugaal begon Smitshoek, spelend in de oranje shirts van Vertom/ Mideko en A&M recycling, met Nick Meijboom en Jay Smit als vervangers van Emilio Samsey en Tom Brugman.

Na 5 minuten kwam de thuisploeg al op voorsprong, een vrije trap belande via Michael Fabrie op de paal, in de rebound was Marcel Varela net iets sneller dan Nick Meijboom, en tikte de bal in het net. De blauw zwarten namen hierna de wedstrijd in handen, Smitshoek speelde heel onsamenhangend, en verspeelde vaak op een heel slordige manier de bal, dat gaf de behendige ploeg van trainer Peter Klomp alle ruimte om lekker te voetballen. Keer op keer sneden zij al combinerend door de Smitshoekse verdediging, het was aan keeper Michael Fabrie te danken dat de gastheren maar met een 1-0 voorsprong de kleedkamer opzochten. Zeker 2 keer kwam hij als overwinnaar uit een 1 op 1 situatie, en ook op verscheidene afstandsschoten had hij een passend antwoord. Smitshoek kwam niet verder dan een schot hoog over van Ray Kroon, en een lob van Sean Verburg die ook al het doel veel te hoog zocht.

In de rust zal Trainer de Edwin de Koning zijn manschappen ongetwijfeld stevig hebben toegesproken, want in de 2e helft kwam zijn ploeg een stuk beter voor de dag. Met de voor Ray Kroon ingevallen Guyon Fernandez ging men op zoek naar de gelijkmaker. De ruimtes werden een stuk kleinergehouden, de bal werd sneller naar voren geplaatst, en bij balverlies werd gelijk druk op de bal gegeven waardoor de thuisploeg niet echt meer aan aanvallen toekwam, en steeds verder terug moest. Echt grote kansen kreeg Smitshoek ook niet, maar de druk op het doel van Poortugaal nam wel toe. In de 70e minuut werd Nino Urban in de 16 meter foutief gestuit. Scheidsrechter Marcel Roeleveld, hij floot zeker niet zijn beste wedstrijd, wees resoluut naar de stip. Joey Klein had daarna geen moeite om keeper Dyron Bijl de verkeerde hoek in te sturen. Hij haalde snel de bal uit het net, misschien zat er nog wel meer in, maar dat was niet het geval. Dat zou gezien de hele wedstrijd ook zeker niet verdiend zijn geweest.

Trainer de Koning bracht Bobby Vos nog voor Sean Verburg, en good old Thijs Oomsen kwam Noah de Nijs nog vervangen, maar dit bracht in de stand geen verandering.

Gezien de 1e helft mag Smitshoek blij zijn met een punt, als men beide helften met dezelfde instelling had gespeeld, had er misschien wel meer in gezeten.

Smitshoek blijft nu op de 3e plek staan, 1 punt achter nummer 2 Rijnvogels, en 6 punten achter koploper Capelle.

Volgende week wacht in Gouda het altijd lastige Jodan Boys, in de thuiswedstrijd werd kansloos met 1-3 verloren, er valt dus nog wat goed te maken.

Opstelling Smitshoek:

Michael Fabrie, Jochem v/d Biggelaar, Nick Meijboom, Jay Smit, Elson Rosario, Perry van Eijken, Noah de Nijs (Thijs Oomsen) Joey Klein, Ray Kroon (Guyon Fernandez) Nino Urban, Sean Verburg (Bobby Vos)

• Foto's: John van Neuren