• Smitshoek laat 2 punten liggen in Gouda

• Afgelopen zaterdag moest Smitshoek naar Gouda om aan te treden tegen het altijd lastige Jodan Boys. In Zwart/oranje tenues van Safex/ Jordex begon de brigade van Edwin de Koning in de wetenschap dat het dringen is om de plaatsen 2 tot en met 6. Er moesten dus 3 punten gepakt worden om geen plaatsen te verliezen.

Smitshoek begon de wedstrijd dan ook met de intentie om druk te zetten op het doel van Jodan Boys. De gastheren uit Gouda spelen dat spel graag om er vervolgens snel uit te komen en in de counter gevaarlijk te worden. De gevaarlijkste kansen waren wel voor de Smitshoekers. Spits Joey Klein was een aantal keer dicht bij een doelpunt, maar ontbeerde net het beetje geluk. Het grootste wapenfeit wat Jodan Boys er tegenover zetten was een snelle counter die ter nauwer nood naast getikt kon worden door Michael Fabrie. Vlak voor rust was er het meest bepalende moment van de wedstrijd. Elson da Rosario Almeida kon sterk opstomen richting de 16, maar werd hardhandig gestuit zonder enige intentie om de bal te spelen. Terecht rood voor Yassire Hamdani van Jodan Boys.

Na rust was er voor Smitshoek de taak om door de versterkte muur heen te voetballen. De mannen uit Gouda verzamelde zich vaak rond het eigen strafschopgebied waardoor er voor Smitshoek weinig ruimte was om via een verzorgde aanval voor het doel te komen. Bovendien wist Smitshoek onvoldoende het tempo op te voeren om de verdediging kapot te spelen. Sean Verburg kreeg na een uur spelen de grootste kans van de wedstrijd. Na een afgemeten voorzet van Nino Urban kon hij echter de bal voor een leeg doel net niet de juiste richting meegeven. Pas nadat Guyon Fernandez, Daniël Esajas en Ray Kroon in het veld gekomen waren wist Smitshoek het tempo nog wat op te voeren en gevaarlijker te worden. Een schot van Nino Urban raakte de buitenkant van de paal, maar verder wist Smitshoek niet te komen. Omdat de spaarzame uitbraken van de gastheren allemaal onschadelijk gemaakt werden kwam geen van beide ploegen tot scoren en bleef het 0-0. Smitshoek had gezien het veldoverwicht absoluut meer verdiend, maar dat is het wel zaak om het overwicht in doelpunten uitte drukken.

Door het puntenverlies zakt Smitshoek een plekje, omdat ARC nu evenveel punten heeft, maar een beter doelsaldo en bovendien een wedstrijd minder gespeeld. Volgende week mag Smitshoek thuis tegen Zwaluwen Vlaardingen proberen om 3 punten te pakken. Om 14.30 uur wordt er afgetrapt aan de Smitshoekse baan.

Opstelling Smitshoek:

Michael Fabrie; Elson da Rosario Almeida, jochem van den Biggelaar, Emilio Samsey, Ray Smit; Ryan van Dijk, Noah de Neijs (73. Daniël Esajas), Perry van Eijken (81. Ray Kroon); Sean Verburg (67. Guyon Fernandez), Joey Klein, Nino Urban

• Foto's: John van Neuren