• Smitshoek laat 2 punten liggen

• Na 4 verliespartijen op rij werd het voor Smitshoek belangrijk om weer punten toe te voegen aan de 3 punten die tot nu toe behaald werden. Om dat te bereiken moest Spijkenisse op een leeg Sportpark Smitshoek bestreden worden.

Spijkenisse nam in het begin van de wedstrijd het initiatief tegen een zoekende ploeg van Smitshoek. Door het ontbreken van Vincent Verbond was Jochem van de Biggelaar een linie naar achteren geschoven en vormde samen met Leroy Resodihardjo en Thijs Oomsen de 3 centrale verdedigers. De eerste kansen waren voor de bezoekers en de ploeg van Edwin de Koning mocht niet klagen toen na 5 minuten een doelpunt van de Spijkenissers terecht afgekeurd werd wegens buitenspel. Pas na een kwartier begon Smitshoek wat beter te voetballen en wist het enige kansen te creëren. De oranje mannen zagen, in tenue van Safex/ Zpress ook 2 doelpunten afgekeurd worden wegens buitenspel. Na een splijtende pass van Jordey van Dam kon Joey Keijn net niet aan de bal komen om zo vrij voor het Spijkenisser doel te komen. Vlak voor rust was het Sean Verburg die de bal 1 tegen 1 niet voorbij doelman Groenenboom kon krijgen.

Na rust leek het wel een andere wedstrijd. De Koning bracht Ray Kroon voor Sean Verburg. Beide ploegen gingen wat meer strijden voor de punten. Het spel werd sneller en het veld werd natter. Waar de grootste kansen voor rust voor Smitshoek waren werd het in de 2e helft meer open. Zowel Van der Pluijm als Gret schoten net naast voor Spijkenisse en voor Smitshoek wist Ray Kroon net niet te scoren. Na ruim een uur spelen werd Jordey van Dam vervangen door Noah de Nijs. Die wist gelijk de bal te veroveren op het middenveld en bij Damian van de Oever te bezorgen. Na zijn steekbal kon Guyon Fernandez vrij voor het doel komen en uiterst koel de 1-0 voor Smitshoek binnenschieten. Bij Spijkenisse werd gelijk gereageerd door Van Dommelen en Bourgonje in te brengen. Ook dat bleek een goede wissel want 10 minuten voor tijd wist Van Dommelen matig verdedigen de 1-1 hard tegen de touwen te jagen. Het slotakkoord was tot 2 keer toe bijna voor Smitshoek. Een schot van Guyon Fernandez miste net voldoende curve en een vrije trap van Ray Kroon kon net uit het doel getikt worden door Groenenboom. Zo eindigde de wedstrijd in 1-1.

Smitshoek schiet nog niet zo heel veel op met het punt. Hopelijk lukt het komende weken uit bij Achilles’29 en thuis tegen Rijsoord.

Opstelling Smitshoek: Stef Doedée; Darlison Gerardus, Thijs Oomsen, Leroy Resodihardjo, Jochem van den Biggelaar, Yassine Belgar; Jordey van Dam (67. Noah de Nijs), Joey Klein, Damian van den Oever; Sean Verburg (46. Ray Kroon), Guyon Fernandez

• foto's: John van Neuren