• Smitshoek laat dure punten liggen in Vlaardingen

• In de derde wedstrijd van het seizoen moest Smitshoek naar Vlaardingen om het op te nemen tegen het altijd lastige Zwaluwen. Na winst en verlies in de eerste 2 potjes werden er wel 3 punten verwacht om aan de verwachtingen te voldoen.

In de tenues van Safex en Z-press begon de ploeg van trainer Edwin de Koning met veel balbezit. Het lukte echter niet om gevaarlijk te worden en op het moment dat Smitshoek gevaarlijk zou kunnen worden was er te vaak een Zwaluws been dat kon voorkomen dat er een vloeiende aanval opgezet kon worden. Dit resulteerde in een eerste helft die zich voornamelijk op het middenveld afspeelde, maar waar beide ploegen niet voor het vijandelijke kwamen. Eigenlijk was er maar 1 gevaarlijk moment en dat was voor de thuisploeg. Na een inworp werd de bal voorgezet en door Sem van Prooijen binnen gewerkt. Zodoende ging Zwaluwen rusten met een 1-0 voorsprong.

In de tweede helft kwam Smitshoek een stuk scherper uit de kleedkamer. Onder aanvoering van Luigi Bruins die Hermon Tekleab vervangen had werd er in een sneller tempo gespeeld en werd Zwaluwen onder druk gezet. Ray Kroon legde de bal klaar voor Joey Klein die net overschoot. Kort daarna was het Emilio Samsey die het met een omhaal probeerde na de enige Smitshoekse corner van de wedstrijd. Hij schoot echter recht op de keeper af. Na een kwartier ging de storm een beetje liggen en kwam Zwaluwen er weer gevaarlijker uit. Het tempo werd weer uit het Smitshoekse aanvalsspel gehaald en de 2-0 hing meer in de lucht dan de 1-1. Edwin de Koning probeerde met Guyon Fernandez en Sean Verburg voor Ray Kroon en Daniel Esajas nieuwe aanvallende impulsen te brengen. Tot groot gevaar leidde dit niet. Na 80 minuten kreeg Smitshoek de 2-0 om de oren. Vanuit een corner was het de lange Jazzy Adams die vrij in mocht koppen en zo de overwinning voor de Vlaardingers veiligstelde. Een bittere pil voor de oranje-zwarten die volgende week thuis tegen Duno moeten zorgen dat ze 3 punten binnenhalen om weer te stijgen op de ranglijst na 2 nederlagen.

Opstelling Smitshoek:
    Micheal Fabrie; Jochem van den Biggelaar (32. Tom Brugman), Emilio Samsey, Damian van den Oever, Elson Rosario Almeida; Perry van Eijken, Hermon Tekleab (46. Luigi Bruins), Nino Urban; Ray Kroon (66. Guyon Fernandez), Daniel Esajas (66. Sean Verburg), Joey Klein

• foto's: John van Neuren