• Smitshoek lijdt onnodige thuisnederlaag tegen SC Feyenoord

• Het is Smitshoek opnieuw niet gelukt om een thuiswedstrijd in een winstpartij om te zetten. Tegen SC Feyenoord werd er door twee ongelukkige frommeldoelpunten verloren. Een kwartier voor tijd was het Jeffrey Duijnstee die de Rotterdammers op voorsprong bracht en vlak voor tijd bepaalde Khalid Rahli de eindstand op 0-2.

Smitshoek moest het doen zonder de geblesseerde aanvoerder en spits Joey Kleijn. Trainer Edwin de Koning koos voor de behendige Sean Verburg in de punt als tegenzet op het fysieke centrum van Feyenoord. Jay Smit mocht weer aantreden als linksback en hierdoor verhuisde Damian van der Oever naar zijn vertrouwde positie op het middenveld.

Na twee minuten mag Michael Fabrie al aan bak als een vrije trap van Rowendly Martijn gevaarlijk richting doel draait, maar de betrouwbare doelman tikt de bal over. Het eerste gevaar voor de thuisclub is er na twintig minuten spelen als een schot van Guyon Fernandez net naast de paal verdwijnt na goed voorwerk van Nino Urban. Feyenoord heeft in de eerste helft het meest de bal, maar Smitshoek is het gevaarlijkst. Jay Smit stoomt op over de linkerflank, trekt de bal terug op Sean Verburg, maar zijn inzet wordt gestopt door Bradley van der Meer. Uit een gevaarlijke omschakeling is het vervolgens Luigi Bruins die Nino Urban aan het werk zet, waarna zijn voorzet via Sean Verburg opnieuw in handen komt van de Rotterdamse doelman. Het gevaar komt in de eerste helft vooral van links, waarbij het opnieuw linksback Jay Smit is die opstoomt en een goede voorzet aflevert op Fernandez, maar het is opnieuw Bradley van der Meer die redding brengt. Feyenoord komt voor rust nog een keer gevaarlijk door. Mike Obiku schut drie Smitshoekers van zich af en vindt in de zestien Fanny Waandels, maar Michael Fabrie kan dit schot laten lopen.

Na rust is het Smitshoek dat het initiatief naar zich toetrekt. Het vindt steeds vaker een vrije man op het middenveld en speelt hierdoor vaker op de helft van de Rotterdammers. Hier komt één grote kans uit. Een goed lopende aanval eindigt met een schot van Nino Urban die door de Feyenoord-goalie ter nauwer nood tot hoekschop kan worden verwerkt. Uit deze hoekschop is het Sean Verburg met de tip-in, maar opnieuw eindigt de bal in de handen van de keeper. Smitshoek wil meer en drukt Feyenoord in de achteruit. Twintig minuten voor tijd krijgt Fernandez de kans van de wedstrijd. Nino Urban geeft vanaf links voor richting de tweede paal, Sean Verburg legt hem klaar en Fernandez schiet de bal vanuit zeer kansrijke positie naast. Om het nog erger te maken, komen de gasten even later uit het niets op voorsprong als een voorzet heel gelukkig voor de voeten valt bij Jeffrey Duijnstee en hij Fabrie vervolgens kansloos laat, 0-1. Smitshoek probeert het wel, maar het kan niet gevaarlijk worden. Als een minuut voor tijd Khalid Rahli opnieuw een voorzet met veel geluk voor zijn voeten krijgt, is de wedstrijd definitief beslist. Scheidsrechter Jobse snapt dat deze wedstrijd geen blessuretijd nodig heeft en fluit klokslag negentig minuten af.

Een onnodige nederlaag voor Smitshoek dat het Feyenoord lastig wist te maken, maar vergat om zelf de trekker over te halen. Na deze nederlaag vindt Smitshoek zichzelf terug op een gedeelde vijfde positie. Volgende week reist Smitshoek af naar Alphen a/d Rijn waar het titelkandidaat ARC treft.

Opstelling:
    Michael Fabrie, Elson Rosario Almeida, Jochem v/d Biggelaar, Emilio Samsey, Jay Smit; Luigi Bruins (82. Noah de Neijs), Perry van Eijken, Damian v/d Oever; Nino Urban, Sean Verburg (78. Bobby Vos), Guyon Fernandez.

• foto's: John van Neuren