• Smitshoek loopt tegen gevoelige eerste nederlaag op

• Afgelopen zaterdag ontving Smitshoek de Utrechters van DHSC. Beide ploegen stonden met 10 punten bovenaan in de middenmoot van de Hoofdklasse A. Smitshoek stond op de 5e plaats op basis van het doelsaldo en was bovendien nog ongeslagen.

De bezoekers begonnen de wedstrijd fel en in een goed tempo. Smitshoek had moeite om daar een direct antwoord op te vinden. Al na 5 minuten moest Stef Doedée handelend optreden na een schot van Christian Gandu. Later was het tot 2 keer toe Vincent Verbond die handelend ingreep waardoor het doel van Smitshoek schoon bleef. Na 21 minuten was er dan toch de 0-1. Tom de Klein was bij een corner zijn man te snel af en kopte van dichtbij de bezoekers op voorsprong. Pas na 24 minuten kon Stefano Goncalves de eerste grote kans voor de Barendrechters noteren. Hij slaagde er binnen de 16 niet in om de bal op het doel te schieten. In deze periode was Smitshoek even de bovenliggende partij wat resulteerde in kansen voor Jurien Reineta en Alex Rekondie. In beide gevallen werd hun schot gepakt door DHSC doelman Willemse. Waar Smitshoek probeerde om de wedstrijd om te draaien was het DHSC wat op 0-2 kwam. Oud-Prof Rodney Snijder schoot met enig fortuin een vrije trap via de Smitshoek muur binnen. Na goed een half uur spelen werd het zelfs 0-3 door een snel uitgevoerde aanval. De Smitshoek verdediging had veel moeite met de snelle aanvallers en in deze situatie werd dat afgestraft door Genaro Snijders die de voorzet vanaf de rechterkant achter Doedée kopte. Bijna was het voor rust nog erger voor Smitshoek, maar de paal stond een grotere achterstand in de weg.

Waar Smitshoek, in shirts van Vertom/Mideko, wilde nog wat goed maken in de 2e helft. Die illusie werd echter al binnen een minuut de grond in geboord. Marley Berkvens ging op Stef Doedée af en lobte de bal in het lege doel en zette zo direct de 0-4 op het bord. De ploeg uit Utrecht bleef gevaarlijk en Smitshoek kreeg geen vat op de snelle aanvallers. Na een klein uur werd het zelfs 0-5 toen Genaro Snijders Jesse Oliekan wist te bereiken. Die twijfelde niet en scoorde. DHSC kreeg zelfs nog een aantal grote kansen, maar ging hier niet nauwkeurig mee om. Smitshoek wist hier weinig tegenover te zetten. Toen Richard Middelkoop na 66 minuten ingreep met een 3—voudige wissel kreeg Smitshoek wat meer grip op het spel. De wedstrijd ging daarna wat meer gelijk op. Je kan ook zeggen dat de Utrechters het een beetje lieten lopen. Gescoord werd er niet meer waardoor Smitshoek tegen de eerste nederlaag van dit seizoen aanliep en direct een hele gevoelige. Smitshoek zakt hierdoor naar de 8e plaats en staat nog steeds netjes in de grote middenmoot.

Op 26 oktober gaat de competitie verder met de uitwedstrijd tegen Spijkenisse.

Opstelling Smitshoek:
    Stef Doedée; Darlison Gerardus, Nick Meijboom (66. Rutger van der Kleij), Vincent Verbond, Haibe Abdi (66. Yassin Ballah); Stefano Goncalves, Leroy Resodihardjo, Ryan van Dijk; Jurien Reineta, Alex Rekondie, Ray Kroon (66. Brayton Biekman)

• foto's: John van Neuren