• Smitshoek: Matig spel en toch winst

• Een prachtige zaterdagmiddag, volop zon, een mooi kunstgrasveld, redelijk wat publiek langs de lijn, maar helaas twee ploegen die een matig optreden op de mat wisten te leggen. De Jodan Boys uit Gouda liet zien waarom men op de 12e plaats stond in deze competitie. Smitshoek kon qua spel haar 5e plaats niet geheel waarmaken. Het spel was van beide kanten slordig, beide teams konden geen vuistmaken tot voor Smitshoek de 75e minuut. In het laatste kwartier was het dan toch nog Smitshoek die driemaal wist te scoren en zodoende 3 punten kon bijschrijven. Met als resultaat een mooie 3e plek op de ranglijst.

Trainer Edwin de Koning kon deze wedstrijd niet beschikken over Luigi Bruins, Jochem v.d. Biggelaar en Marvin v.d. Made. Vooral laatstgenoemde, topscorer tot op heden, werd in een groot gedeelte van de wedstrijd voorin gemist. De ploeg, spelend in het oranje shirt met daarop de namen van de trouwe sponsors Mideko en Vertom, nam na het beginsignaal van scheidsrechter Visser het initiatief. Er waren kleine kansjes, echter wist men deze niet te benutten in de 1e helft. Smitshoek drukte Jodan Boys naar achteren, maar moest alert blijven op de spaarzame aanvallen van de thuisploeg. Jelmer v Leeuwen kreeg deze 1e helft nog een aantal mogelijkheden Smitshoek op voorsprong te brengen. Helaas waren zijn doelpogingen niet succesvol. Aanvoerder Peter Verhoeve was ook nog dichtbij een score. Zijn kopbal na een corner ging echter net naast.

Het was een helft waarin beide teams slordig waren in de passing en er dus helaas niet zoveel was te genieten voor de toeschouwers. De ruststand was dan ook de beginstand.

Elson Rosario Almeida moest wegens een blessure in de rust gewisseld worden. Emilio Samsey was zijn vervanger. Smitshoek nam wederom het initiatief, maar ging verder in het wat slordige veldspel. Wederom waren er kansen om de score te openen echter stond het vizier niet op scherp bij een aantal spelers.

Trainer Edwin de Koning greep in. Hij bracht in de 69e minuut Joey Kleijn, (terug van blessure leed) en Bobby Vos in het veld voor Jelmer v Leeuwen en Cresendo v Berkel. Een gouden hand van wisselen daar Joey Kleijn, nog geen 6 minuten in het veld, met een droog schot vanaf de zestien de 0-1 op het scorebord bracht. Nog net geen 10 minuten later maakte hij zijn tweede van de middag. Op aangeven van Bobby Vos passeerde hij voor de tweede keer de keeper van Jodan Boys. Het was die andere invaller genaamd Bobby Vos die een steekbal van Nino Urban beheerst wist af te ronden en zodoende Smitshoek op 0-3 bracht.

Een uiteindelijk toch nog mooie score als resultaat van een matige wedstrijd welke op leefde in het laatste kwartier. Smitshoek stijgt naar een mooie 3e plaats op de ranglijst. Aanstaande zaterdag moet die plaats worden verdedigd, thuis tegen Achilles Veen. Let op: aanvang 14.00 uur.

• foto's: John van Neuren