• Smitshoek na penalties uitgeschakeld in Rijnmond Cup

• Na het stopzetten van de competitie werd er zaterdag door Smitshoek gespeeld om de Fidus Cup (Rijnmond Cup). Uit bij RVVH moesten na een 2-2 eindstand penalties de beslissing brengen en die werden door RVVH (4-3) beter genomen.
    Het is al weer 10 seizoenen geleden dat Smitshoek de Rijnmond Cup wist te winnen. Toen was er die top lichting met oer-Smitshoekers Thijs Oomsen, John de Ronde en Erwin Bravenboer. Met killer Ricardo Merrelaar in de spits en achterin geweldenaar Etienne Shew-Atjon.

Zaterdag dus de ingelaste wedstrijd uit bij RVVH. De Ridderkerkers doen het heel goed in de competitie en staan bovenaan in de 1e klasse B.

Smitshoek trainer Edwin de Koning mistte om uiteenlopende redenen vijf basiskrachten en dus een mooie gelegenheid om de talenten een kans te geven. Zo konden er maar liefst acht spelers met een verleden in de Smitshoek jeugd hun minuten maken.

Ander pluspunt was de opmerkelijk snelle rentree van Jochem van den Biggelaar na zijn zware enkelblessure.

In de wedstrijd zelf had Smitshoek een licht overwicht en zeker de kansen om te winnen.

In de 36e min. was er de voorsprong door een goal van Nino Urban; lang mocht het niet duren want in de 39e min. maakte RVVH uit een corner alweer de gelijkmaker

In de tweede helft na 74 min. een fraaie vrije trap van Luigi Bruins voor de 1-2. Mooi was het gebaar na deze treffer richting assistenttrainer Johan Wouters die afscheid neemt.

In de 90e min. mag RVVH nog een corner nemen en deze wordt hard ingekopt voor de 2-2 eindstand. Er volgen direct penalties en RVVH wint de serie met 4-3.

Smitshoek:
    Bradley Dekker – Damian van den Oever – Ryan van Dijk – Jochem van den Biggelaar (61. Allard Janssen) – Jay Smit – Noah de Neijs (61. Gabri de Rover) – Luigi Bruins – Perry van Eijken – Nino Urban (73. Ray Kroon) – Joey Kleijn (46. Sean Verburg) - Daniel Esajas