• Smitshoek na rust langs Halsteren

• Smitshoek heeft de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen gewonnen. Thuis was het met 2-1 te sterk voor zondag Hoofdklasser Halsteren. Voor rust kwam de thuisclub op een 0-1 achterstand, maar na rust was het nieuwkomer Euclides Tavares Lopes die de oranjeformatie naar de overwinning leidde.

Nadat beide teams maandag aan de voorbereiding waren begonnen, werd van de eerste zaterdag direct gebruikt om lekker te oefenen. Trainer Edwin de Koning verwelkomde een hoop nieuwe gezichten op de training en kon terugkijken op een geslaagde eerste trainingsweek. Onder zomerse tempraturen trapt Smitshoek iets na half drie af op veld vijf. In de eerste helft gebeurt er voor beide doelen niet veel. Luc Delmee krijgt na twee minuten al een kopkans die helaas over het doel gaat. Voor de rest heeft de thuisclub vooral de bal en probeert zich door de hechte organisatie te voetballen. Halsteren komt er eenmaal gevaarlijk uit, maar stagekeeper Kristian-Valeri van den Tempel ziet een harde lage voorzet door alles en iedereen gemist worden. Na een overtreding van Joost van Eck in minuut twintig neemt Halsteren de bal snel en is het Giovanni Moerland die vanaf rechts naar binnen komt en Van den Tempel kansloos laat, 0-1. Smitshoek zet er voor rust nog een wapenfeit tegenover. Een goede loopactie van Joost van Eck wordt gezien door Crescendo van Berkel, waarna Van Eck de bal voorgeeft op Marvin van der Made. Zijn inzet wordt gepareerd door Hoekman, waarna Luc Delmee in de rebound nogmaals Hoekman vindt.

In de tweede helft wordt er aan beide kanten veel gewisseld en de ploeg van Edwin de Koning is duidelijk de betere partij. Na zestig minuten kapt rechtsback Euclides Tavares Lopes zijn tegenstander uit, trekt naar binnen en schiet met links van 25 meter de bal fenomenaal in de kruising, 1-1. Smitshoek blijft de aanval zoeken en een kopbal van Elson do Rosario Almeida uit een hoekschop wordt nog net van de lijn gehaald. Een kwartier voor tijd is het wel raak. Uit een hoekschop valt de bal op het hoofd van Tavares Lopes en pardoes valt de bal ditmaal in de andere kruising, 2-1. Halsteren probeert het daarna nog wel, maar de Smitshoekse defensie geeft geen krimp. Al moet doelman Bradley Dekker eenmalig ingrijpen als een terugspeelbal te kort dreigt te zijn. Na negentig minuten fluit de prima leidsman af en kunnen beide ploegen terugkijken op een nuttige oefenwedstrijd.

Volgende week oefent Smitshoek bij competitiegenoot Spijkenisse. Aftrap op Sportpark Jaap Rietdijk is om 14:30 uur.
    Opstelling eerste helft:

Kristian-Valeri van den Tempel, Elson do Rosario Almeida, Jochem van den Biggelaar, Peter Verhoeve, Crescendo van Berkel, Damian van der Oever; Emilio Samsey, Ryan Koolwijk, Joost van Eck; Marvin van der Made, Luc Delmee.

Opstelling tweede helft:

Bradley Dekker, Euclides Tavares Lopes, Nick Meijboom, Peter Verhoeve (Elson do Rosario Almeida), Jay Smit, Emilio Samsey (Damian van der Oever), Crescendo van Berkel (Jochem van den Biggelaar), Lorenzo Braaf; Joost van Eck (Jelmer van Leeuwen), Marvin van der Made (Luc Delmee), Bobby Vos.

Luigi Bruins, Joey Kleijn, Danilo Alkemade, Shay van Liempd, Nino Urban, Gabri de Rover en Michael Termijn waren nog niet inzetbaar.