• Smitshoek ontvangt Zwaluwen

• Aanstaande zaterdag speelt Smitshoek thuis tegen Zwaluwen Vlaardingen.

Met de uit overwinningen op Capelle en ‘s-Gravenzande in het achterhoofd, wordt het tijd dat de 3 punten nu ook thuis gehaald worden.

Dat moet dan gebeuren tegen een ploeg die met recht de angstgegner van Smitshoek genoemd kan worden. Het is al heel wat jaren geleden dat er een overwinning tegen de  Zwaluwen gehaald werd. In de uitwedstrijd waren we er dicht bij, maar een ongelukkig eigen doelpunt gooide in de slotseconden van de wedstrijd alsnog roet in het eten.

Op de huidige ranglijst staat Smitshoek 1 punt boven Zwaluwen, op de 7e plek maar gezien de geringe krachtsverhoudingen in deze klasse blijft het zaak om de afstand met de onderste ploegen zo groot mogelijk te houden.

De tegenstander van vandaag heeft zo zijn eigen problemen. Voor de 2e keer in 2 seizoenen dreigt een leegloop van de selectie, omdat het bestuur een ander beleid gaat voeren gericht op het doorstromen van de eigen jeugd naar het 1e elftal. Ook vorig jaar vertrok het merendeel van de selectie, maar waar velen een plek in de staart hadden voorzien, staat vertrekkend trainer Ralph Kalkman met zijn team keurig in de middenmoot. Een prima prestatie.

Toch wil Smitshoek de regio genoot wel graag onder zich houden. Daarom gaan we ervan uit dat die overwinning a.s. zaterdag er eindelijk van komt.

Aftrap aan de Smitshoekse baan o.l.v. Dhr. Colin Prooi zoals altijd om 14.30.