• Smitshoek op trainingskamp naar Valencia: 'Ideale voorbereiding op herstart'

• Smitshoek zal komende winter in het buitenland vertoeven. De zaterdag hoofdklasser kiest voor een trainingskamp in Spanje.

Smitshoek zal op donderdag vroeg in de ochtend vanaf Schiphol vertrekken. Op zondagavond zal de zaterdag hoofdklasser de terugreis maken. 'Daarmee hebben wij vier volle dagen in Spanje,' stelt hoofdtrainer Edwin de Koning op VoetbalRotterdam.nl. 'Die zullen wij, mede door een wedstrijd en 2 trainingen, benutten om fris aan de tweede seizoenshelft te beginnen.'

Smitshoek zal in het Barcelo-hotel zetelen. In dat hotel verblijven ook regelmatig de tegenstanders van Valencia. Aan faciliteiten zal de zaterdag hoofdklasser niet ontbreken.

'In de eerste seizoenshelft wordt veel van de spelers en staf gevraagd. In een andere setting hopen we daar de basis voor een succesvolle herstart van de competitie te leggen, stelt John Jaques, teammanager van Smitshoek. 'In een andere setting en met de gehele groep en staf bij elkaar leer je elkaar toch beter kennen. Daarnaast brengt een dergelijk kamp ook gezelligheid met zich mee. Uiteraard draait het echter om de trainingen en de wedstrijd maar voor ontspanning is zeker ruimte.