• Smitshoek pakt de 3 punten bij Scherpenzeel

• Het was een uitermate vermakelijke wedstrijd waarin 2 ploegen aanvallend wilden voetballen. Na 90 minuten stond er een verdiende 3-5 overwinning voor Smitshoek op het scorebord.

Smitshoek trainer Edwin de Koning kon geen beroep doen op Luigi Bruins en keeper Michael Fabrie. Voor hen in de plaats Noah de Neijs en Michael Termijn. Beiden speelden een prima wedstrijd.

Scherpenzeel had een mooie serie van 4 overwinningen op rij neergezet en begon met veel zelfvertrouwen aan de wedstrijd.
    Al in de 2e min. moet Termijn gestrekt om een schot tot corner te tikken en in de 10e min gaat een inzet van Scherpenzeel gevaarlijk voorlangs.

Daarna laat Smitshoek zich meer zien en ontstaat er een open wedstrijd met aanvallen over en weer. Scherpenzeel heeft een aantal zaalvoetballers in de gelederen en in de 22e min. is er een snelle combinatie door het midden waaruit de 1-0 komt.

Een paar minuten later mag Smitshoek een vrije trap nemen en daar waar iedereen een hoge voorzet verwacht, steekt Noah de Neijs de bal slim op de lopende Damien van den Oever. Zijn schot wordt nog gekeerd maar komt bij Daniel Esajas die de 1-1 binnenschiet.
    Vijftig seconden na deze opsteker is er alweer de domper als uit een corner door Scherpenzeel de 2-1 wordt ingekopt.

In de 34e min. redt Michael Termijn zijn ploeg door een schot op de doellijn te keren. In de volgende 10 minuten slaat Smitshoek keihard toe. Esajas probeert de bal in de kruising te krullen, maar de keeper tikt de bal weg, zo voor de voeten van Joey Kleijn. Zijn inzet wordt ook nog door de keeper tegengehouden, maar dan is daar de “Koning van de Rebound” Sean Verburg voor de 2-2.
    In de 43e min. is het Elson Rosario Almeida met zijn bekende rush die in de 16 wordt neergelegd. De penalty is voor Esajas; 2-3. Scherpenzeel is het even kwijt en pal voor rust weet Verburg de bal van een verdediger te ontfutselen en Kleijn te bedienen die simpel de 2-4 binnenschuift.

In de 2e helft heerst Smitshoek. Scherpenzeel moet vol op de aanval, maar de Smitshoek defensie komt nooit echt in de problemen. De meeste en beste kansen zijn in de omschakeling voor Smitshoek met veel mogelijkheden op meer.

In de 66e min. een snelle inworp van Fernandez op Urban die de achterlijn haalt en goed teruglegt op Hermon Tekleab die de 2-5 scoort.

In de laatste minuut maakt Scherpenzeel nog wel de 3-5.
    Al met al een prima wedstrijd van Smitshoek, spelers, staf en supporters hadden een geweldige middag in Scherpenzeel.

Smitshoek:
    Michael Termijn-Elson Rosario Almeida-Tom Brugman-Emillio Samsey-Damien van den Oever (83. Ray Kroon) -Perry van Eijken-Hermon Tekleab-Noah de Neijs (71. Ryan van Dijk) -Daniel Esajas (60. Guyon Fernandez) -Joey Kleijn- Sean Verburg (60. Nino Urban)