• Smitshoek pakt dik verdiend punt

• Op het zonnige Sportpark Smitshoek, mochten de mannen van Richard Middelkoop het opnemen tegen het Goudse Jodan Boys. Evenals Smitshoek was Jodan Boys nog ongeslagen, maar doordat de Gouwenaren tweemaal wisten te winnen, startte de formatie van Jodan-Boys trainer Leen van Steensel de wedstrijd met 2 punten meer dan Smitshoek. Exact om 14.30 floot scheidsrechter Colin Prooi voor de aftrap en startten de Smitshoekers, deze keer spelend in de shirts van de sponsoren Jordex, Universal en AM Recycling gedreven aan de partij. De spelwijze van Jodan Boys werd al snel duidelijk, snel inzakken en bij balbezit er met veel mensen uitkomen. Smitshoek anticipeerde hier goed op, waarbij gezegd moet worden dat de van Jodan Boys afkomstige Vincent Verbond en Leroy Resodihardjo hierin goed acteerden. De eerste kansen waren voor Smitshoek, Bart Deprez was al een paar keer dichtbij, maar de grootste kans was voor Stefano Gonsalves die een voorzet van Ray Kroon van 12 meter over schoot. Aan de andere kans kreeg Mohammed Bellahcen een goede mogelijkheid om te schieten, maar zijn inzet werd gepareerd door Stef Doedee. Het spel golfde op en neer en beide ploegen hadden wat kansen. De grootste kans was in de 44e minuut, na een actie van Bart Deprez kon Stefano Goncalves doorgaan in de zestien, maar hij werd in de tang genomen door 2 Gouwenaren, Smitshoek claimde een strafschop, maar Prooi wuifde het weg. Zes minuten na rust kwam Jodan Boys op voorsprong, een voorzet van rechts kwam voor het doel , waarbij Ilyas Oulad Ali, zijn lichaam erin zette, zodat Darlison Gerardus niet bij de bal kon komen. De linksback schoot daarna de bal over Doedee 0-1.

Middelkoop toonde lef en gooide al zijn invallers erin, Yassin Ballah, Pucho Rekondie en Brayton Biekman kwamen het team aanvallend versterken. Smitshoek drukte op de Goudse defensie, maar moest blijven uitkijken voor de gevaarlijke uitvallen van Jodan Boys. Eerst haalde Jodan Boys nog een bal van de lijn waarbij een Goudse verdediger de arm gebruikte, daarna werd Bart Deprez onreglementair gestopt, zodat een vrije doortocht naar het Goudse doel werd verhinderd. De scheidsrechter vergat echter geel te geven. Uit de toegekende vrije trap scoorde Jurien Reineta de dik verdiende 1-1. De vrije trap stoot net voor het doel verraderlijk omhoog, zodat doelman Roy Rondeltap werd verrast. Diezelfde Rondeltap behoedde zijn ploeg voor een nederlaag, Deprez gaf Reineta een vrije doortocht, zijn schot werd echter uit de verre hoek getikt door Rondeltap. Door het gelijke spel blijft Smitshoek steken in de middenmoot van de hoofdklasse A. Aanstaande zaterdag wacht voor de mannen van Richard Middelkoop de verste uitwedstrijd, er wordt om 18.00 uur afgetrapt aan de Cranenburgsestraat 33A te Groesbeek. Smitshoek zal zich moeten instellen op het snelle kunstgrasveld van Duitse makelij, om te winnen tegen de Groesbekers die met 7-0 werden geklopt door Achilles Veen.

• foto's: John van Neuren