• Smitshoek roept nederlaag over zichzelf af.

• Smitshoek verloor afgelopen zaterdag met 3-2 van Rijnvogels, mede doordat het de kansen die het kreeg niet verzilverde, en omdat het de doelpunten wel heel erg gemakkelijk weg gaf.

Het in de oranje tenue van Mideko/Universalsteel en Vertom spelende Smitshoek begon slordig aan de wedstrijd. Veel passes waren onnauwkeurig, waardoor de ploeg van trainer Edwin de Koning niet aan een fatsoenlijke aanval opbouw toekwam. Omdat ook gastheer Rijnvogels hier niet veel tegenover zette viel er voor het publiek maar weinig te genieten.

Na 20 minuten kwam Ray kroon 1 op 1 met keeper van de Oever, zijn schot hobbelde helaas rechts naast het doel. Na deze kans kwam Smitshoek wat beter in het spel, met wat meer druk op de tegenstander, wat resulteerde in nogmaals een kans voor Ray Kroon, nu treuzelde hij te lang om de kans te verzilveren.

De laatste 10 minuten voor rust waren weer voor de gastheren, die de druk opvoerden zonder echter heel gevaarlijk te worden, op een kop kans na. Toch werd het vlak voor rust nog 1-0. Virgil Tjin-Asjoe mocht ongehinderd van 20 meter uithalen, wat hij op een fraaie manier ook deed, Stef Doedee was kansloos.

Na de rust probeerde Rijnvogels wat sneller de aanval op te zetten, en de ruimte te benutten achter de Smitshoek verdediging met de in de rust ingebrachte Jaap van Duijn. Damian v/d Oever, die nu weer eens rechtsback speelde, had er zijn handen vol aan. Toch beet ook Smitshoek wat feller van zich af, en in de 60e minuut stak Noah de Neijs, in de basis gestart voor de niet geheel fitte Jordey van Dam, met een prima pass de snelle Guyon Fernandez weg. Deze maakte alleen voor de keeper geen fout, en bracht de 1-1 op het score bord.

Rijnvogels was even de weg kwijt, maar Smitshoek kon niet doordrukken. Sterker nog, bij een uitval van Rijnvogels liet Damian v/d Oever wel erg makkelijk Jaap van Duijn binnendoor komen, ook Leroy Resodihardjo was te laat met ingrijpen, waarna van Duijn, het moet gezegd, met een fraai schot Doedee wederom kansloos liet. 2 minuten later was de wedstrijd beslist, de Vincent Verbond liet zich kinderlijk eenvoudig wegzetten, waardoor Maarten Reyneveld met een hard schot via onderkant lat de 3-1 binnen schoot.

Smitshoek was geïrriteerd, en even dreigde de wedstrijd onvriendelijk te worden. Met de nodige moeite, en een aantal gele kaarten voor beide ploegen hield scheidsrechter Nick Teunissen de wedstrijd onder controle. Trainer de Koning bracht Joey Kleijn voor Vincent Verbond, en gooide alles op de aanval, wat resulteerde in de kopdoelpunt voor wederom Guyon Fernandez in de 85 minuut.
    De resterende minuten waren niet meer genoeg om alsnog een punt mee te nemen.

Wederom verlies voor Smitshoek, ditmaal wel onnodig. Met de komende wedstrijden tegen topploegen Achilles Veen en SC Feyenoord voorde boeg zal er de nodige verbetering in het spel moeten komen om de punten binnen te halen.

Op stelling Smitshoek Doedee, Verbond (76. Kleijn), Resodihardjo, Belgar, Biggelaar, Reineta (55. Verburg),De Neijs ( 68. Da Silva), Kroon, Nooitmeer, van de Oever

Geel voor Verburg ,Kroon en de Neijs