• Smitshoek sluit af met zege in Groesbeek

In de laatste wedstrijd van het seizoen, uit bij het gedegradeerde Achilles ’29, deed Smitshoek zijn sportieve plicht en liet een 2-4 overwinning noteren.

De sfeer bij deze wedstrijd was compleet anders dan 10 dagen eerder bij het inmiddels tot kampioen gehuldigde FC Rijnvogels. Namens Achilles ’29 waren er een paar mensen en ook vanuit Smitshoek waren dit keer alleen de echte “die hard” fans afgereisd.

Trainer Edwin de Koning had zes spelers van de O19 meegenomen die allemaal speelminuten kregen.

Het eerste wapenfeit is in de 7e min. na een prima een-tweetje tussen Nino Urban en Joey Kleijn kan de keeper van Achilles ’29 nog net het schot van Urban blokkeren.

Tien minuten later is het diezelfde Urban die vanaf eigen helft, over links, een sprint aangaat en met bal sneller is dan de verdedigers zonder bal. Zijn harde strakke voorzet is een prooi voor Sean Verburg die van dichtbij afrondt voor de 0-1.

Daarna zakt Smitshoek een beetje in en laat het Achilles ’29 de bal.

Dan valt in de 30e min. uit het niets de 1-1. Debutant Divano Hoks, die de hele wedstrijd centraal achterin staat, geeft een ongelukkige terugspeel bal die door de Achilles ’29 aanvaller kan worden onderschept en afgestraft. De pas 17 jarige Hoks herpakt zich echter goed en speelt verder een gedegen wedstrijd.

Het was voor Smitshoek wel de aanleiding om weer het initiatief te nemen.

In de 39e min. denkt Joey Kleijn een 100% kans af te maken, maar de keeper weet in een reflex te blokken. Uit de daarop volgende corner is het Jochem van den Biggelaar die zijn goede seizoen nog wat extra glans geeft en de 1-2 inkopt.

Een paar minuten later een identieke situatie en nu is het Joey Kleijn die uit een corner de 1-3 binnen knikt.

Over de tweede helft kunnen we kort zijn, het was niet goed maar wel vermakelijk.

In de 50e min. komt Achilles ’29 nog op 2-3. Maar 5 min. later een mooie kap en draai beweging van Sean Verburg in het strafschop gebied en zijn voorzet wordt door Urban dankbaar binnen geknald voor de 2-4.

Het wordt dan steeds warmer in Groesbeek en het tempo gaat omlaag. Complimenten voor Achilles ’29 dat het wel blijft proberen maar simpelweg geen vuist kan maken.

Smitshoek brengt de overige O19 spelers en die spelen samen met de routiniers de wedstrijd rustig uit.

SMITSHOEK:

Michael Fabrie (82. Thijmen Koenraadt) – Lesley Ashu (82. Robin van de Put) – Jochem van den Biggelaar - Divano Hoks - Damian van den Oever – Noah de Neijs (66. Reno Nuis) – Perry van Eijken – Luigi Bruins – Nino Urban – Joey Kleijn – Sean Verburg (56. Brett Godding)
  • Foto's: John van Neuren