• In de laatste oefenwedstrijd voor aanvang van de competitie nam Smitshoek een 3-0 voorsprong, in de slotfase na de gebruikelijke wissels knokten de talenten van Excelsior zich nog terug tot 3-2.

In de 1e helft heeft Smitshoek duidelijk meer balbezit en een veldoverwicht. In de 9e min. Is het aanvoerder Peter Verhoeve die een vrije trap vanaf links binnen kopt voor de 1-0.

SBV Excelsior O21 is één keer gevaarlijk in de eerste helft. In de 25e min. krijgen ze een vrije trap recht voor de Smitshoek goal op ongeveer 18 meter afstand. Keeper Kristian-Valeri van den Tempel weet de bal, die richting de kruising gaat aan te tikken en via de lat komt de bal voor de voeten van een aanvaller, maar ook in de rebound is de keeper in de korte hoek paraat.

In de extra tijd van de 1e helft komt Smitshoek op 2-0, een vrije trap van Emilio Samsey ketst via de paal en een verdediger in het doel.

Na rust eenzelfde spelbeeld, met in de 61e min. een prima voorzet van Ryan Koolwijk die door Luc Delmee wordt ingekopt voor de 3-0.

Daarna zakt Smitshoek wat weg en laat het Excelsior terug in de wedstrijd komen. De talenten weten in de 76e en 88e minuut te scoren voor de 3-2 einduitslag.

Zaterdag 27 augustus begint Smitshoek de competitie in de Vierde Divisie A met een thuiswedstrijd tegen ODIN’59 uit het Noord-Hollandse Heemskerk.

Smitshoek:

Kristian-Valeri van den Tempel-Lorenzo Braaf-Jochem van den Biggelaar-Peter Verhoeve (46.Joost van Eck)-Damian van den Oever-Emilio Samsey-Ryan Koolwijk(81.Luc Delmee) -Danilo Alkema(72.Tim de Jong)-Nino Urban (72.Shay van Liempd)-Luc Delmee (62.Jelmer van Leeuwen)-Marvin van der Made.

• Foto's: John van Neuren