• Smitshoek start met Gelijkspel

• Smitshoek speelde afgelopen zaterdag de 1e wedstrijd van het seizoen in Alphen a/d Rijn tegen promovendus ARC. Na een redelijke 1 helft en een moeizame 2e deelden beide team de punten. De 1-1 einduitslag was een uitslag waar beide team mee konden leven.

In een broeierig Alphen startte het vernieuwde Smitshoek met de volgende namen, Stef Doedee op het doel, de verdediging bestond uit Darlison Gerardus, Rutger v/d Kleij, Leroy Resodihardjo en Vincent Verbond, op het middenveld speelden Ahmed Akkoc, Stefano Gonsalves en Ryan v Dijk, terwijl de aanval bestond uit Jurien Reineta, Bart Deprez en Ray Kroon.

Veel nieuwe namen dus in de basis, maar vanaf het begin was het Smitshoek wat het tempo van de wedstrijd bepaalde, ARC had duidelijk moeite met het hogere tempo in de hoofdklasse, en er ontstonden dan ook kansen voor Deprez en Reineta. In de 20 minuut bekroonde linkerspits Ray Kroon een mooie aanval met een prima schot in de linker bovenhoek. Voor dat moment een terechte voorsprong. Direct daarna kwam doelman Doedee goed weg toen bij een scrimmage voor zijn doel de bal er via verdedigers en de paal miraculeus naast het doel ging. Na 36 minuten was het toch raak. Uitblinker aan ARC zijde Lionel Frederik brak door op rechts, zijn voorzet werd vanaf de kop van de 16 meter strak ingeschoten door Thom Nouwens .

In het laatste deel van de 1e helft was het wederom Smitshoek met een licht overwicht, maar dit leidde niet meer toch grote kansen.

In de 2e helft gooiden de gastheren de schroom van zich af een drukten de ploeg van de fanatiek coachende trainer Richard Middelkoop achteruit.

Doordat de linies niet meer goed aansloten ontstond er teveel ruimte op het veld, waardoor de eerder genoemde uitblinker bij ARC Frederik voor veel dreiging zorgde. Ook het warme weer en het stroeve veld begon zijn tol te eisen.