• Smitshoek start met uitzege.

• Op bezoek bij promovendus Scherpenzeel liep Smitshoek na een ongekend kansenfestijn uiteindelijk als winnaar van het veld. Nieuwe spits Guyon Fernandez trok in de 87e minuut de 1-2 overwinning over de streep.
    Beide ploegen begonnen de wedstrijd met aanvallende intenties. De eerste speldenprik kwam van Scherpenzeel, de spits gleed een voorzet naast. In de 10e minuut was er een voorzet van Damian, maar het vizier van Fernandez stond nog niet op scherp, het schot ging naast. Even later een grote kans voor Smitshoek; de keeper van Scherpenzeel was ver buiten de zestien om een diepe bal te onderscheppen maar kon dat alleen koppend doen. De bal kwam bij van Dam die te gehaast uithaalde en zo naast het lege doel schoot.
    In de 22e minuut is er een diepe bal op Guyon Fernandez die uiteindelijk in de zestien door twee verdedigers in de mangel wordt genomen. De scheidsrechter is resoluut en geeft een penalty. Deze wordt door Joey Kleijn feilloos binnen geschoten 0-1.
    Even later was Kleijn weer gevaarlijk als hij rand zestien de bal op de borst aanneemt en uit de draai een geweldige volley loslaat. De bal daalt iets te laat en belandt net boven de lat.
    Het laatste kwartier van de 1e helft is Scherpenzeel gevaarlijk en moet Stef Doedee een aantal keren redding brengen. Pal voor rust komt een kopbal uit een corner op de paal en ploft daarna zo in de handen van Doedee.
    De tweede helft gaat Scherpenzeel nog nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker en die komt er ook.
    In de 66e minuut trekt de rechtsbuiten à la Robben naar binnen en schiet op doel, via de rug van een Smitshoek verdediger ketst de bal dan binnen. 1-1
    Scherpenzeel denkt bloed te ruiken en gaat vol voor de overwinning. Het laat daarbij achterin de boel wel heel erg open. De grootste kansen zijn voor Smitshoek maar Fernandez, Kroon, vd Biggelaar en de Neijs kunnen de opgelegde kansen maar niet verzilveren.
    Tot in de 87e minuut een diepe bal door een verdediger van Scherpenzeel onbedoeld doorgekopt wordt op Guyon Fernandez die oog in oog met de keeper dit keer wel heel koelbloedig de 1-2 binnenschuift.

De voorbereiding op het nieuwe seizoen verliep verre van vlekkeloos, nieuwe trainers, nieuwe spelers, het was (en is) duidelijk zoeken naar de juiste balans. Er is nog genoeg werk aan de winkel, maar zo’n eerste overwinning in een uitwedstrijd is dan wel heel lekker en zal vertrouwen geven naar de toekomst.
    Opstelling Smitshoek: Stef Doedee – Darlison Gerardus (73. Ray Kroon) – Gilberto Da Silva – Vincent Verbond – Yassine Belghar – Leroy Resodihardjo – Jochem van den Biggelaar – Jordey van Dam – Damian van den Oever (84. Noah de Neijs) – Joey Kleijn (78. Brandon Nooitmeer) – Guyon Fernandez

Zaterdag 12 september 14.30 uur volgt de volgende competitiewedstrijd thuis tegen ARC.

• foto's: John van Neuren