• Smitshoek stelt teleur

• Afgelopen zaterdag 25 januari verloor Smitshoek haar eerste thuiswedstrijd zeer teleurstellend van dit jaar tegen Spijkenisse. De ploeg uit Spijkenisse, voorlaatste op de ranglijst won verdiend met 0-3 en liet iedereen met een Smitshoek hart met een kater achter.
    Spijkenisse speelde het spelletje slim. Trainer Peter Wubben had zijn spelers goed geïnstrueerd. Spelend vanuit een hechte defensie en loeren op mogelijkheden via snel uitgevoerde aanvallen. Het spelletje wat Smitshoek doorgaans goed beheerst werd nu op de mat gelegd door Spijkenisse. Deze ploeg werd ook nog geholpen door een snelle goal. Al in de 11e minuut kwam men op voorsprong. Via een snelle uitval werd de bal van links voorgebracht en na een scrimmage ingeschoten door de alert zijnde Mark Schenk, voorhoedespeler van Spijkenisse.
    Het in een 4-4-2 spelende Smitshoek moest met deze stand het spel gaan maken, iets waar men dit seizoen moeite mee heeft. Sporadisch kwam men gevaarlijk voor het doel van Spijkenisse. De passing was slordig en er werd moeizaam een oplossing gevonden om uiteindelijk in scoringspositie te komen.
    In de rust wisselde trainer Richard Middelkoop Damian van den Oever voor Bart Deprez. Joey Klein zakte iets in. Het zorgde voor iets meer dreiging van Smitshoek kant. Een misser van de nadrukkelijk aanwezige scheidsrechter Roeleveld bracht Smitshoek verder in de problemen. Een duidelijke achterbal werd door de scheids gezien als een corner. De voorgebrachte bal werd in de 55e minuut knap ingekopt en liet keeper Stef Doedee kansloos.
    Met de 0-2 op het scorebord ging Smitshoek vol op de aanval. In de 69e minuut kwam Jurien Reineta in het veld voor middenvelder Stefano Goncalves. Zo’n 10 minuten later gevolgd door het inbrengen van Noah de Neijs voor Ray Kroon.
    Het was echter niet Smitshoek die tot scoren kwam. Spijkenisse bracht wederom via een snelle uitbraak in de 79e minuut de 0-3 op het scorebord. Men profiteerde optimaal van de ruimte welke werd weggeven door Smitshoek.
    De in het tenue spelende Smitshoek met daarop de sponsornamen van ZPress en Safex verspeelde jammer genoeg de 3 punten. Beide trainers waren het na de wedstrijd met elkaar eens. De wedstrijd was niet goed geweest, maar kreeg wel een verdiende winnaar, Spijkenissen genaamd. Smitshoek moet de wedstrijd maar snel vergeten en zich gaan voorbereiden op de uitwedstrijd van a.s. zaterdag in en tegen ’s-Gravenzande.
    Opstelling: Stef Doedee, Rutger van der Kleij (aanvoerder), Leroy Resodihardjo, Vincent Verbond, Ray Kroon (78e Noah de Neijs), Joey Klein, Jochem van den Biggelaar, Alex Rekondie, Stefano Goncalves (69e Jurrien Reineta), Damian van den Oever, Patrick Drakpe

• foto's: John van Neuren